تظاهرات مردم غزه علیه جنایات عربستان در یمن+ فیلم

يکشنبه 3 بهمن 1400 - 11:42

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در حمایت از مردم یمن و رد جنگ ویرانگر علیه یمن و محکومیت جنایت زندان صعده، تجمع گسترده ای را در نوار غزه برگزار کرد.

العالم-فلسطین اشغالی

مشارکت کنندگان در تظاهرات خیابان اصلی غزه، در همراهی با برادارن یمنی خود پس از کشتار هولناک بی گناهان در زندان صعده، شعار سر دادند.

یوسف الحساینه از رهبران جهاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار العالم گفت:" جنگ یمن صرفا در خدمت اهداف صهیونیستی است و همه عاقلان امت باید این جنگ را متوقف کنند چرا که به سود دشمنان است".

ماهر مزهر از رهبران جبهه مردمی آزادی فلسطین نیز گفت:" این سلاحی که برایش میلیاردها دلار هزینه می شود، سلاح آمریکایی با فناوری صهیونیستی است که هدف آن، به زانو درآوردن امت است. بهتر بود این خائنان امکانات و سلاح خود را برای مقابله با دشمن صهیونیستی و دفاع از مقدسات و مسجد الاقصی و ملت فلسطین هزینه کنند نه اینکه آن را برای کشتار بی گناهان بخصوص افراد مسن، زنان و کودکان بکار ببرند".

جناح های فلسطینی نیز در این تظاهرات شرکت کردند و با مردم یمن اعلام همراهی کردند، مردمی که هزینه ایستادن در کنار قضیه فلسطین و رد عادی سازی با رژیم اشغالگر را می پردازند و این برای فلسطینیان بسیار ارزشمند است.

نائل ابوعده مسئول بخش غزه جنبش مجاهدین فلسطین گفت:" این مردم امروز در غزه بیرون آمده اند تا از یاران یمنی مان علیه ائتلاف سعودی-اماراتی حمایت کنند، ائتلافی که صراحتا ترور جمعی این مردم را با جنگ ویرانگر خود علیه یمن اعلام کرده است تا به برنامه های صهیونیسیتی-آمریکایی در منطقه خدمت کند".

گفتنی است که ائتلاف سعودی ـ اماراتی صبح جمعه (اول بهمن ماه) بازداشتگاه مرکزی استان صعده (شمال غرب) و چند منطقه دیگر را هدف قرار داد که تنها در بازداشتگاه مرکزی، 77 نفر شهید و 223 تن دیگر زخمی شدند.

ائتلاف متجاوز یمن جمعه شب نیز مجددا صنعاء پایتخت یمن را بمباران کرد.

پربیننده ترین خبرها