دعوت جهاد اسلامی فلسطین به تظاهرات در غزه در محکومیت بمباران یمن

دعوت جهاد اسلامی فلسطین به تظاهرات در غزه در محکومیت بمباران یمن
شنبه 2 بهمن 1400 - 20:36

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در فراخوانی از مردم غزه خواست تا برای حمایت از مردم یمن به خیابان‌ها بیایند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

جهاد اسلامی فلسطین امروز (شنبه) با انتشار بیانیه ای از مردم غزه خواست تا امشب پس از نماز مغرب در محکومیت جنایات ائتلاف سعودی در یمن، به خیابان‌ها بیایند.

در این بیانیه از اهالی غزه خواسته شده تا از میدان فلسطین تا خیابان «ابو خضره» برای «یاری مردم مسلمان یمن و مخالفت با جنگ ویرانگر علی یمن و مردمش» دست به راهپیمایی بزنند.

جهاد اسلامی فلسطین همچنین با دیوانه‌وار توصیف کردن جنگ یمن، خواستار موضع واحد گروههای فلسطینی در مخالفت با این جنگ و کشتار غیر نظامیان بیگناه شد و تأکید کرد که طبق دستور اسلام، ریختن خون مسلمان حرام است.

این گروه مقاومت فلسطینی نیز روز گذشته در بیانیه‌ای بمباران شهرهای مختلف یمن را به شدت محکوم و تأکید کرده بود که کشتار غیرنظامیان عامدانه و با جنگنده‌های آمریکایی و حضور جنگنده‌های رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد.

همزمان گروه «جبهه دموکراتیک آزادی فلسطین» نیز در بیانیه‌ای به کشتار غیرنظامیان در یمن واکنش نشان داد و اعلام کرد که طولانی شدن جنگ نشان دهنده بیهوده بودن آن است.

این گروه فلسطینی افزایش حملات و تنش در یمن را صرفا موجب گسترش خرابی‌ها و فجایع انسانی دانست و تأکید کرد که این جنگ هرچه زودتر باید پایان یابد.

از روز دوشنبه هفته گذشته و پس از حمله پهپادی و موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به ابوظبی در پاسخ به حملات امارات در یمن، جنگنده‌های ائتلاف سعودی بی وقفه در حال بمباران شهرها و استان‌های صنعاء، ادلب، الحدیده و صعده هستند. در این راستا جنگنده‌های ائتلاف سعودی در بامداد روز جمعه یک بازداشتگاه را در استان صعده یمن هدف حمله قرار داده‌اند که در پی این اقدام تاکنون ۸۷ نفر کشته و ۲۶۶ تن دیگر زخمی شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها