الجزایر: موعد اجلاس سران کشورهای عربی هنوز مشخص نیست

الجزایر: موعد اجلاس سران کشورهای عربی هنوز مشخص نیست
يکشنبه 3 بهمن 1400 - 12:18

وزیر خارجه الجزایر اعلام کرد، رئیس جمهور این کشور قصد دارد تاریخی را برای نشست سران کشورهای عربی مشخص کند که نمادهای ملی تاریخی و بُعد ملی عربی را کنار یکدیگر قرار دهد.

العالم - افریقا

رمطان لعمامره، وزیر خارجه الجزایر در جریان دیدار با سفرای کشورهای عربی در الجزایر خاطرنشان کرد، صحبت‌ها از به تعویق انداختن نشست سران کشورهای عربی اشتباه است چرا که هنور موعدی برای آن مشخص نشده است.

وزارت خارجه الجزایر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: این دیدار فرصتی است تا سفرای کشورهای عربی را در جریان تلاش‌های الجزایر با هدف تقویت همکاری مشترک بین کشورهای عربی از منظر ایجاد سامانه امنیت ملی عربی در همه ابعادش قرار دهیم.

لعمامره تصریح کرد، برخلاف اخبار نادرستی که اینجا و آنجا تحت عنوان به تعویق افتادن نشست سران کشورهای عربی منتشر شده، عبدالمجید تبون، رئیس جمهور الجزایر قصد دارد با تعیین تاریخی نمادهای ملی تاریخی و بُعد ملی عربی را کنار یکدیگر قرار دهد و و ارزش‌های مبارزه مشترک و همبستگی کشورهای عربی را تقویت کند.

وزیر خارجه الجزایر ضمن اشاره به چالش‌هایی که جامعه عربی با آن رو به رو است به ویژه چالش‌های مربوط به شیوع ویروس کرونا و همچنین چالش‌های رشد و توسعه‌ای، اقتصادی و اجتماعی، بر تلاش‌های الجزایر با هدف فراهم کردن عوامل اساسی در تضمین موفقیت نشست آتی سران عربی و تبدیل آن به نقطه عطفی در مسیر همکاری مشترک عربی تاکید کرد.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها