مجری و روزنامه‌نگار مشهور ترکیه به اتهام «توهین» به اردوغان بازداشت شد

مجری و روزنامه‌نگار مشهور ترکیه به اتهام «توهین» به اردوغان بازداشت شد
يکشنبه 3 بهمن 1400 - 14:00

صدف کاباش، روزنامه‌نگار و مجری برنامه‌های تلویزیونی در ترکیه است.

العالم - ترکیه

به نقل از آسوشیتدپرس، صدف کاباش 53 ساله، روزنامه‌نگار و مجری برنامه‌های تلویزیونی در ترکیه، با دستور دادگاهی در ترکیه بازداشت و به یک ایستگاه پلیس در استانبول منتقل شده است.

اتهام واردشده علیه این روزنامه‌نگار به دلیل بیان یک ضرب‌المثل در یک برنامه زنده تلویزیونی و انتشار آن از سوی خانم کاباش در حساب کاربری‌اش در توییتر بوده است.

این مجری مشهور در این برنامه از این ضرب‌المثل ترکی استفاده کرده بود که «گاو که به قصر رفت پادشاه نمی‌شود بلکه قصر را طویله می‌کند».

در واکنش به بازداشت و محاکمه پیش‌روی خانم کاباش، مردان یانارداغ، سردبیر شبکه تلویزیونی «تِلِه وان» که برنامه خانم کاباش از آن پخش شد، در پستی که در توییتر منتشر کرده، بازداشت مجری مشهور ترکیه را «غیرقابل قبول» دانسته و این اقدام را «تلاشی برای ارعاب خبرنگاران، رسانه‌ها و جامعه» توصیف کرده است.

بر اساس قانون ترکیه، توهین به رئیس‌جمهور این کشور یک تا چهار سال حبس دارد. در ماه مهر امسال دادگاه عالی حقوق بشر اروپا این قانون را نقض آزادی بیان اعلام کرد و خواستار تغییر آن از سوی مقامات ترکیه شد.

بر اساس این قانون، هزاران نفر به جرم توهین به رجب طیب اردوغان در هفت سال گذشته یعنی از زمان انتقال او از مقام نخست‌وزیری به ریاست جمهوری متهم و محاکمه شده‌اند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها