اختصاصی العالم | البخیتی: عملیات یمن علیه متجاوز را در داخل و خارج ادامه خواهیم داد

اختصاصی العالم | البخیتی: عملیات یمن علیه متجاوز را در داخل و خارج ادامه خواهیم داد
يکشنبه 3 بهمن 1400 - 18:14

عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن گفت که کشورهای متجاوز به یمن به منحرف کردن افکار عمومی درباره جنایانشان ادامه می دهند.

العالم – یمن

«محمد البخیتی» در برنامه مشهدالیمنی العالم گفت: کشورهای متجاوز در ابتدا منکر مسئولیتشان در جنایت هایی که انجام می دهند، می شوند و سپس به آن اعتراف می کنند و می گویند درباره اش تحقیق خواهند کرد!

وی افزود: در جنایت سالن عروسی نیز که در جریان آن 180 نفر به شهادت رسیدند، اینگونه بود، جنایت حمله به اتوبوس دانشجویان در صعده را نیز ابتدا انکار کردند، سپس به آن اعتراف کرده و ادعا کردند که کمیته تحقیق درباره این جنایت تشکیل می دهند تا شامل گذشت زمان شود، افکار عمومی جهان را از این جنایت منحرف کنند و دنیا آن را فراموش کند.

شدت حملات به یمن در 3 سال نخست تجاوز بیشتر بود

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله تأکید کرد: کشورهای متجاوز از روز اول تجاوز به مدت 3 سال اقدام به ارتکاب چنین جنایاتی کردند یعنی قبل از آنکه یمن اقدام به موشک باران یا ارسال انواع پهپاد به مناطق اماراتی یا سعودی نماید! البته توسعه توانمندی‌های موشکی یا هوایی یمن، باعث کاهش جنایات متجاوزین شد، به گونه ای که در گذشته در ابتدای تجاوز، تقریبا هر روز دشمن مرتکب چنین جنایاتی می شد چرا که یمن توان بازدارندگی نداشت اما این جنایات پس از توسعه توانمندی‌های موشکی و دفاعی یمن کاهش یافت.

محاصره یمن؛ جنایتی بزرگتر از حملات موشکی

البخیتی افزود: باید متوجه این واقعیت باشیم که جنایت دیگری وجود دارد که از این جنایت فجیع تر و خطرناک تر است و آن جنایت محاصره است، محاصره ای که منجر به رنج بیشتر مردم و مرگ خاموش صدها هزار یمنی می شود، لذا درست نیست که این جنایت را به عنوان پاسخی به ضربات یمن به عمق سعودی و امارات بدانیم به این دلیل که امارات از ابتدا چنین جنایاتی انجام داد و همانطور که گفتم مدتها بعد یمن توانست عمق عربستان و امارات را هدف قرار دهد.

حمایت آمریکا و صهیونیست ها از متجاوزین به یمن

البخیتی تصریح کرد: کسانی که کشورهای متجاوز اعم از عربستان و امارات را حمایت می کنند، آمریکا و «اسرائیل» هستند که فاقد هر گونه ارزشی هستند، هدف از این جنایات، وادار کردن مردم یمن به تسلیم شدن و پذیرش قیمومیت خارجی است. پس هنگامی که از نظر نظامی ناتوانند مستقیماً غیرنظامیان را هدف قرار می دهند.

وی افزود: این جنایات آنطور که ادعا می کنند ناشی از اشتباه نیست، بلکه جنایاتی است که با برنامه ریزی و با هدف به زانو درآوردن مردم یمن انجام می شود، اما به آنها می گوییم که این جنایات نتیجه معکوس دارد زیرا رزمندگان یمنی را بیشتر به طرف جبهه ها سرازیر می کند، مردم یمن مانند ملتهایی نیستند که ممکن است در نتیجه ارتکاب چنین جنایاتی تسلیم شوند بلکه چنین جنایاتی باعث سرازیر شدن بیشتر رزمندگان به جبهه ها خواهد شد.

شورای امنیت در روز حملات سعودی؛ یمن را محکوم کرد

وی افزود: واضح است که جامعه جهانی به درخواست برای انتقال مجروحان کشتار اخیر و آغاز تحقیق درباره کشتارهای متوالی عربستان و امارات اهمیت نمی دهد، ما نباید به خارج اتکا کنیم، اما اشکالی نیز ندارد که مساله را برای جهانیان توضیح دهیم، زیرا شورای امنیت چندین بار یمن را به این علت محکوم نمود که از حقش برای دفاع از خود استفاده کرده است، حتی در روز ارتکاب این جنایت، یمن را محکوم کرد، همینطور امروز در رسانه ها خواندم که اتحادیه عرب با صدور بیانیه ای یمن را محکوم و تهدید کرده است که نام انصارالله را در فهرست تروریسم ثبت می کند، بنابراین ما به هیچ طرفی اتکا نمی کنیم، بلکه به خداوند متعال و استواری و شجاعت مردم یمن متکی هستیم.

البخیتی ادامه داد: همدردی با یمن از سوی همه ملت ها اعم از عربی، اسلامی و غیره وجود دارد، اما موضع اکثر حکومت‌های جهان، همسویی با این تجاوزات است که البته طبیعی و قابل انتظار است. وقتی به نقشه جهان نظری بیفکنیم، می بینیم که باطل به جهان حاکم است، مانند مردم فلسطین که از حق زندگی در خاکشان محرومند، اینها گواه همدستی بین المللی است، اما توکلمان به خدای متعال بوده و بر پایداری مردم یمن و بیداری ملتهای عربی متکی هستیم.

قدردانی از مردم فلسطین و بحرین برای حمایت از یمن

وی تصریح کرد که تظاهرات نوار غزه را همسو با مظلومیت مردم یمن دنبال کردیم، از پایتخت استواری و پایداری، از صنعا پایتخت یمن به برادرانمان در فلسطین و غزه و به مردم بحرین که برای محکوم کردن جنایات متجاوزین تظاهرات کردند، درود می فرستیم. پایداری مردم یمن در نهایت الهام بخش سایر ملتهای عربی و اسلامی خواهد شد تا از خواب غفلت بیدار شوند و بر خلاف دولتهایی باشند که در چارچوب منافع آمریکا و اسرائیل حرکت می کنند.

البخیتی گفت: ما حامل آرمان و ایستادگی مردم یمن در مقابل 17 کشور جهان و مزدورانشان هستیم و این مؤید آن است که اراده مردم یمن با ماست و ما نماینده اراده این مردم هستیم. بنابراین اینگونه محکومیت ها ما را نمی ترساند، چه از سوی شورای امنیت باشد یا از سوی شورای همکاری خلیج فارس یا اتحادیه اروپا یا حتی آنچه آن را اتحادیه عرب می نامند، ما قطعنامه شورای امنیت را زیر پا می گذاریم و هیچ ابایی نداریم که قطعنامه اتحادیه حکومتهای عبری (اتحادیه عرب) را نیز زیر پای خود قرار دهیم و مطمئنیم که این قطعنامه بیانگر اراده و رویکردهای ملتهای عربی نیست.

تداوم عملیات نظامی یمن تا پایان تجاوز

وی افزود که عملیات نظامی یمن تا پایان تجاوز، رفع محاصره و عقب نشینی تمامی نیروهای خارجی از یمن در سطوح داخلی و خارجی ادامه خواهد داشت، نیروهای یمنی در گذشته تمامی حملاتشان در امارات را متوقف کرده بودند. زیرا امارات رویکرد خروج از باتلاق تجاوز به یمن را داشت، اما فشارهای اسرائیلی بر حاکمان امارات وجود داشت، بنابراین آنها سعی کردند در باب المندب و جزایر میون و سقطری بمانند تا پوششی برای حضور اسراییل در این اماکن حساس باشند، البته مشارکت خود را کاهش دادند اما به طور کامل آن را متوقف نکردند.

قطع ارتباط یمن با خارج؛ هدف حملات متجاوزان

اسماعیل المحاقری خبرنگار یمنی در همین برنامه گفت که هدف نیروهای متجاوز از جنایات اخیرشان، قطع ارتباط یمن با خارج و سرپوش گذاشتن بر جنایات جنگی شان است.

المحاقری اظهار داشت که ائتلاف متجاوز شبکه اینترنت در یمن را هدف قرار داد تا ارتباط یمن رابا جهان خارج قطع کند و بر جنایات متجاوزین سرپوش بگذارد.

المحاقری تاکید کرد که ائتلاف متجاوز شبکه اینترنت در یمن را هدف قرار داد تا ارتباط یمن رابا جهان خارج قطع کند و بر جنایات متجاوزین سرپوش بگذارد.

پربیننده ترین خبرها