کشورهای ائتلاف متجاوز در صف انتظار پاسخ یمنی ها

کشورهای ائتلاف متجاوز در صف انتظار پاسخ یمنی ها
يکشنبه 3 بهمن 1400 - 17:37

پس از گذشت 7 سال از جنگ یمن همچنان ائتلاف متجاوز سعودی غیرنظامیان را به قتل می رساند، زیرساخت ها را منهدم می کند، یمنی ها را محاصره کرده، حال آنکه جامعه جهانی سکوت اختیار کرده است.

العالم ـ یمن

از چند روز پیش تاکنون صنعا پایتخت یمن و دیگر شهرهای این کشور در معرض حملات وحشیانه ائتلاف متجاوز سعودی قرار گرفته اند؛ این جنایتها در حد جنایتهای جنگی و کشتار های جمعی هستند چرا که مناطق غیرنظامی و زیرساخت ها در صنعا و صعده و حدیده هدف گرفته می شوند.

این حملات هوایی از سوی جنگنده های ائتلاف متجاوز سعودی به شهادت بیش از 80 نفر و زخمی شدن بیش از 300 نفر منجر شده است و احتمال می رود که تعداد قربانیان نیز افزایش یابد زیرا هنوز بسیاری مفقود هستند و وضعیت بسیاری از مجروحان وخیم است. این حملات همچنین به قطع شدن اینترنت در سرتاسر یمن منجر شد.

جنایت های اخیر ائتلاف متجاوز علیه غیرنظامیان در یمن برای انتقام گرفتن از یمنیها به سبب هدف گرفتن فرودگاه دبی و ابوظبی و نیز هدف گرفتن منطقه صنعتی المصفح در امارات است.

آنچه که جلب توجه می کند تشابه میان واکنش امارات به عملیات یمنی ها با شیوه رژیم اشغالگر اسراییلی به عملیات مقاومت فلسطین است. رژیم صهیونیستی سیاست بمباران بی هدف را علیه غیرنظامیان در پیش می گیرد.

مسلم است که ائتلاف متجاوز سعودی و رژیم اشغالگر هدفی واحد را دنبال می کنند و آن اجرای طرحهای صهیونیستی امریکایی است؛ به این دلیل آمریکا بر حمایت از ائتلاف متجاوز پافشاری می کند . انتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در بیانیه ای از نگرانی کشورش به خاطر تشدید حملات در یمن خبر داد و تمام طرفهای نزاع را به توقف جنگ دعوت کرد.

آمریکا که مزدوران خود را مانند مهره های شطرنج به حرکت در می آورد و به آنها سلاح می فروشد، هنگامی که خطر واقعی پیش می آید، دخالت نمی کند و خود را در معرض خطر قرار نمی دهد بلکه متحدان خود را تنها رها می کند. ولیام اوربان سخنگوی فرماندهی مرکزی امریکا گفت: نیروهای آمریکایی در پایگاه هوایی الظفره در ابوظبی در حالت آماده باش بودند؛ اما به خلبانان و نظامیان دستور داده شد که در پناهگاه ها بمانند و این وضعیت 24 ساعت ادامه داشت.

در سایه واکنش های بین المللی اندک و ناچیز، واکنش های مردمی اما بهترین دلیل بر این مدعاست که وجدان ملت های مسلمان و عرب بیدار است. ریاست یمن نیز به کشورهای ائتلاف متجاوز سعودی هشدار داد که در صورت تداوم حملات، مقابله به مثل خواهد کرد و نیروهای مسلح یمن و کمیته های مردمی در مقابل قتل و کشتار مردمشان سکوت نخواهند کرد.

روشن است که کشتارهای ائتلاف متجاوز سعودی در واقع برای جبران شکست مفتضحانه اش در میدان نبرد است.

اما نیروهای یمنی بارها تاکید کرده اند که ساکت نخواهند ماند و هرگونه تجاوزگری را پاسخ خواهند داد.

همه می دانند که نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی به زودی پاسخ نمی دهند؛ بلکه پاسخ های آنها همواره حساب شده و برنامه ریزی شده است. از این رو کشورهای عضو ائتلاف متجاوز در صف انتظار هستند تا ببینند که پاسخ یمنی ها کدام یک از آنها را هدف خواهد گرفت و کدام یک پیش از دیگری بهای جنایتهایش در یمن را خواهد پرداخت.

پربیننده ترین خبرها