صنعاء معادله بازدارندگی نوین را ترسیم کرده است

صنعاء معادله بازدارندگی نوین را ترسیم کرده است
يکشنبه 3 بهمن 1400 - 19:54

صنعاء در برابر جنایات ائتلاف سعودی اماراتی معادله بازدارندگی نوینی را ترسیم کرده است.   

العالم – درگوشی

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن با اعلام این معادله به شرکتهای خارجی فعال در امارات هشدار داد از این کشور خارج شوند چرا که تا وقتی حکام امارات به تعدی به یمن ادامه می دهند، امارات ناامن خواهد بود.

همزمان سازمانهای مدافع حقوق بشر جنایات سعودی اماراتی علیه مردم یمن و سکوت جامعه جهانی در قبال آن را محکوم کردند و سازمان ملل متحد را عامل چراغ سبز نشان دادن به ائتلاف برای ارتکاب چنین جنایاتی دانستند.

این جنایات به قدری هولناک است که طه المتوکل وزیر بهداشت یمن گفت که بیمارستانهای یمن ظرفیت پذیرش این میزان کشته و مجروح را ندارد لذا سعی جامعه جهانی برای بازگشایی فرودگاه صنعا، پایان محاصره یمن و توقف تجاوز به این کشور را خواستار شد.

منابع حقوقی گفتند که در حملات اخیر ائتلاف از بمب های ممنوعه بین المللی استفاده شده که نشان دهنده جنون دشمن برای انتقام گیری از مردم یمن به خاطر حمله مقاومت به دبی و ابوظبی است.

گر چه در حملات اخیر دشمن کوشید با قتل عام غیرنظامیان نوعی پیروزی خیالی برای خود رقم بزند اما این اقدام ثابت کرد صنعا هرگز تسلیم شروط دشمن نمی شود و یمن را به گورستان مهاجمان و ائتلاف تبدیل خواهد کرد که فرار مزدوران سودانی از یمن بهترین گواه به این مدعاست.

از سویی سیاست قتل عام مردم یمن توسط ائتلاف سعودی که رسانه ها و سازمانهای جهانی نسبت به آن سکوت کرده اند نشان از سیاست یک بام و دو هوای جامعه جهانی نسبت به مردم یمن دارد.

آنهایی که به خاطر حمله نیروهای یمن به مواضع نظامی امارات یا سعودی با انتشار بیانیه آن را محکوم کردند در برابر کشتار هولناک غیرنظامیان یمنی به ویژه کودکان و سالمندان هیچ واکنشی از خود نشان ندادند.

این جنایات در واقع بهای سنگینی است که مردم یمن با خون خود آن را به خاطر همسویی بین المللی و عربی با ائتلاف سعودی می پردازند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها