وزیر خارجه کویت حامل چه پیامی برای لبنانی‌ها بود؟

وزیر خارجه کویت حامل چه پیامی برای لبنانی‌ها بود؟
يکشنبه 3 بهمن 1400 - 20:22

وزیر خارجه کویت اعلام کرد حامل پیامی از سوی دولت کویت و بقیه کشورهای شورای همکاری است که تسلیم رئیس جمهور لبنان کرده است.

العالم - لبنان

خبرگزاری رسمی کویت اعلام کرد، احمد ناصر المحمد الصباح وزیر خارجه کویت در جریان سفر به بیروت با میشل عون رئیس جمهور لبنان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار روابط بین دو کشور و راه‌های توسعه و تقویت آن در راستای منافع مشترک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دو طرف در دیدار خود که در کاخ ریاست جمهوری در بعبدا در شرق بیروت برگزار شد آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی به ویژه آخرین تحولات منطقه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

احمد الصباح در پایان این دیدار در جمع خبرنگاران تاکید کرد: حامل پیامی از سوی دولت کویت، کشورهای شورای همکاری، کشورهای عربی و بین المللی است که حاوی اقدامات و افکار پیشنهادی جهت اعتماد سازی مجدد با لبنان است.

او تاکید کرد: این پیام هم‌اکنون در اختیار طرف‌های ذیربط است تا مورد بررسی قرار بگیرد و ان شاء الله به زودی پاسخ آن را هم دریافت خواهیم کرد.

او در پاسخ به پرسش خبرنگاران در رابطه با جزئیات این پیشنهاد و‌‌ایده‌ها توضیحی نداد و گفت: ترجیح می‌دهم در این رابطه سخنی نگویم و این امر را به مسئولین لبنانی واگذار کنم.

با این حال او گفت: ما خواهان آن هستیم که لبنان به تریبونی برای تعدی لفظی یا عملی تبدیل نشود، این کشور باید یک ساختار سرآمد و شاخص در مشرقی عربی باشد، من نگرانی کشورهای شورای همکاری در رابطه با تعدی‌های لفظی و عملی را به طرف لبنانی منتقل کردم.

پربیننده ترین خبرها