چه کسانی از احیای گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه سود می برد؟

چه کسانی از احیای گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه سود می برد؟
يکشنبه 3 بهمن 1400 - 22:55

بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی حمله تروریستی داعش به دیاله واقع در شرق عراق را به حمله این گروه تروریستی به زندان الصناعه در حسکه در شمال شرق سوریه ربط داده و آن را تلاشی برای احیای مجدد این گروه تروریستی در هر دو کشور دانستند.

العالم ـ عراق

در نخستین ساعات بامداد روز جمعه، گروه تروریستی داعش به مقر ارتش عراق در منطقه العظیم در شمال دیاله یورش برد و 11 نفری را که در این موضع مستقر بودند به قتل رساندند.

در همان زمان داعش با خودروی بمب گذاری شده زندان الصناعه در حسکه در شمال شرق سوریه را هدف گرفت.

فرماندهی عملیات مشترک عراق در بیانیه ای تاکید کرد که فرماندهی عملیات مشترک شهادت یک افسر و شماری از نظامیان ارتش عراق در منطقه ام الکرامی در العظیم را تسلیت می گوید. مجازات عادلانه به زودی در انتظار عاملان این اقدام خواهد بود و پاسخ ما بسیار بی رحمانه خواهد بود.

حشد الشعبی و گروه های مقاومت عراق نیز در بیانیه هایی تاکید کردند: همانطور که نبرد ما یکی بود و توانستیم تروریسم را شکست دهیم. این بار نیز به اذن خداوند می توانیم عراق را از تروریست های جنایتکار باقیمانده در این کشور برهانیم.

محمد الشمری از نمایندگان عراقی نیز اظهار داشت: نیروهای آمریکایی به وظایف خود به خوبی عمل نکرده اند. بلکه عاملی برای تخریب عراق و گسترش تروریسم بودند. آمریکا بازوی رژیم صهیونیستی در داخل عراق بوده است.

در سوریه نیز یک منبع نظامی در "نیروهای سوریه دموکراتیک"(قسد) از کشته شدن 7 تن از نیروهای قسد و 23 نفر از تروریست های داعش بر اثر انفجار خودروی بمب گذاری شده در مقابل زندان الصناعه در حسکه واقع در شمال شرق سوریه خبر داد.

مصعب الحلبی نماینده پارلمان سوریه گفت: حمله گروه تروریستی داعش به زندان الصناعه در حسکه در شمال شرق سوریه توسط واشنگتن و برای توجیه ادامه حضور نیروهای آمریکایی در منطقه طراحی شده است. هدف از این حمله که توسط سازمان اطلاعات آمریکا طراحی و سازماندهی شده، رساندن این پیام به جهانیان است که گروه تروریستی "داعش" همچنان فعال است و منطقه هنوز ملتهب است.

کاربران شبکه‌های اجتماعی معتقدند وقوع دو حادثه در سوریه و عراق در یک روز، حکایت از توطئه صهیونیستی آمریکایی برای احیای مجدد گروه تروریستی وهابی داعش در منطقه و گسترش تروریسم و هرج و مرج برای توجیه استمرار حضور نیروهای آمریکایی و مزدورانشان در منطقه دارد.

آنها گفتند که هدف آمریکا از احیای سازمان تروریستی داعش، ایفای نقش ویرانگر در سوریه و عراق است، زیرا واشنگتن فقط به ویرانی دو کشور و غارت و سرقت منابعشان اکتفا نمی کند بلکه می خواهد بیشترین زیان را به دو ملت آن وارد کند؛ چرا که دریافته است زیانی که در این دو کشور متحمل شده، بیشتر از سودی است که به دست آورده است، پس می خواهد با ایجاد هرج و مرج، تا بیشترین حد ممکن منابع این دو کشور را چپاول کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها