پیش شرط آمریکا برای بازگشت به برجام/ رابرت مالی: توافق با ایران بدون آزادی زندانیان آمریکایی‌ بعید خواهد بود

پیش شرط آمریکا برای بازگشت به برجام/ رابرت مالی: توافق با ایران بدون آزادی زندانیان آمریکایی‌ بعید خواهد بود
دوشنبه 4 بهمن 1400 - 09:04

مسئول هیات آمریکایی در مذاکرات وین با تعیین پیش شرط برای بازگشت به برجام گفت: بعید است ایالات متحده بر سر احیای برجام و رفع تحریم‌ها با ایران به توافق برسد مگر آن که تهران چهار شهروند آمریکایی را آزاد کند.

العالم - امریکا

تعیین پیش شرط آمریکا برای بازگشت به برجام در حالی است که واشنگتن با خروج از برجام به عنوان ناقض این توافق شناخته می‌شود.

بنابر گزارش رویترز، مسئول هیات آمریکایی در مذاکرات وین در گفت وگویی اعلام کرده که بعید است ایالات متحده بر سر احیای برجام و رفع تحریم‌ها با ایران به توافق برسد مگر آن که تهران چهار شهروند آمریکایی را آزاد کند.

رابرت مالی، نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران، در مصاحبه خود با خبرگزاری رویترز این موضع واشینگتن را تکرار کرد که مسئله چهار شهروند آمریکایی مورد اشاره جدای از مذاکرات هسته‌ای است.
اما او در عین حال یک گام جلوتر رفت و گفت که آزادی این افراد پیش‌شرطی برای توافق است.
مالی اظهار داشت: «این دو موضوعات جداگانه‌ای هستند و ما هر دوی آنها را دنبال می‌کنیم. اما باید بگویم، تصور این امر خیلی سخت است که ما به توافق بازگردیم در حالی که چهار آمریکایی در ایران زندانی هستند.»
وی افزود: «بنابراین، با این که ما با ایران در حال مذاکره غیرمستقیم هستیم، مذاکراتی نیز با آنها داریم که نسبت به آزادی زندانی‌هایمان اطمینان حاصل کنیم و البته که این مذاکرات هم غیرمستقیم است.»
رابرت مالی هم‌اکنون برای حضور در مذاکرات احیای برجام در وین به‌سرمی‌برد، مذاکراتی که هدف از آن بازگشت ایالات متحده و ایران به توافق هسته‌ای و اجرای کامل آن است.

پربیننده ترین خبرها