وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با مقام ارشد تشکیلات خودگردان دیدار کرد

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با مقام ارشد تشکیلات خودگردان دیدار کرد
دوشنبه 4 بهمن 1400 - 11:30

 «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی برای نخستین بار با یک مقام ارشد تشکیلات خودگردان فلسطینی به نام «حسین شیخ» به صورت رسمی دیدار و گفت وگو کرد.

العالم - فلسطین اشغالی
به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری فرانسه، حسین شیخ در توییتی نوشت: دیروز عصر با یائیر لاپید وزیر امور خارجه اسرائیل دیدار کردم و درباره چندین موضوع سیاسی و دوجانبه گفت وگو کردیم.

شیخ در این توییت بدون اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در حق مردم فلسطین و کشتار و تخریب اموال آنها، مدعی شد: من در دیدار با لاپید، بر نیاز به افق سیاسی بین دو طرف بر اساس مشروعیت بین‌المللی تاکید کرده‌ام.

حسین شیخ که ریاست «اداره کل امور مدنی تشکیلات خودگردان فلسطینی» را بر عهده دارد، از نزدیکترین مقامات به «محمود عباس» رئیس این تشکیلات و مسئول هماهنگی امنیتی با رژیم اسرائیل است. از او به عنوان یکی از جانشینان محمود عباس یاد می‌شود.

محمود عباس اواخر ماه گذشته میلادی در سفری که از سال 2010 بی سابقه بوده، به سرزمینهای اشغالی سفر کرد و با «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دیدار و گفت وگو انجام داد.

رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی توضیحی درباره گفت وگو با گانتس نداده، ولی پس از این دیدار حملات و جنایات رژیم صهیونیستی در حق مردم فلسطین و تخریب منازل آنها تشدید شده است.

وزارت جنگ رژیم اسرائیل نیز پس از این دیدار گفت که «اقدامات اعتمادسازی» را با تشکیلات خودگردان فلسطینی انجام شده که از جمله پیش پرداخت حدود ۳۲ میلیون دلار به تشکیلات خودگردان از محل مالیات‌های جمع‌آوری شده توسط اسرائیل برای این نهاد و نیز اعطای ۶۰۰ مجوز دیگر برای ورود کسبه فلسطینی به سرزمینهای اشغالی.

پربیننده ترین خبرها