رایزنی رژیم صهیونیستی با روسیه درباره «موضوعات کلیدی»

رایزنی رژیم صهیونیستی با روسیه درباره «موضوعات کلیدی»
سه شنبه 7 دی 1400 - 11:28

رژیم صهیونیستی اعلام کرد، «یائیر لاپید» وزیر خارجه این رژیم با همتای روس خود درباره «تعدادی از مسائل منطقه‌ای و موضوعات کلیدی» رایزنی تلفنی انجام داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه‌ای درباره رایزنی تلفنی وزیر خارجه این رژیم با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت»، یائیر لاپید وزیر خارجه رژیم صهیونیستی روز دوشنبه (دیروز) با سرگئی لاوروف همتای روس خود در مورد «تعدادی از مسائل منطقه‌ای و همچنین موضوعات کلیدی» گفت‌و‌گو کرد.

این وزارتخانه توضیحات بیشتری درباره رایزنی تلفنی یائیر لاپید با سرگئی لاوروف وزرای خارجه روسیه و رژیم صهیونیستی ارائه نداد.

وزارت خارجه روسیه هم درباره رایزنی تلفنی لاوروف و لاپید بیانیه صادر کرد. به روایت مسکو، لاوروف و لاپید در تماس تلفنی درباره احیای حقوق مالکیت روسیه بر اماکن تاریخی در رژیم صهیونیستی و مخالفت با تلاش‌ها برای بازنگری در نتایج جنگ جهانی دوم گفت‌و‌گو کردند.

وزارت خارجه روسیه همچنین خبر داد، گفت‌و‌گوی تلفنی روز دوشنبه وزرای خارجه روسیه و رژیم صهیونیستی از طرف لاپید انجام شده است.

به گفته مسکو، وزرای خارجه روسیه و رژیم صهیونیستی در این رایزنی تلفنی درباره مجموعه‌ای از موضوعات مد نظر در دستورکار از قبیل تقویت تجارت و روابط اقتصادی صحبت کردند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: «درباره گام‌هایی برای توسعه بیشتر همکاری در عرصه بین‌المللی، از جمله مخالفت قاطع با تلاش‌ها برای تجلیل از نازیسم و تجدید نظر در نتایج جنگ جهانی دوم توافق شد».

رایزنی تلفنی لاوروف با لاپید که وزیر خارجه و نخست‌وزیر گردشی رژیم صهیونیستی است در شرایطی انجام شده که وی روز گذشته در اظهاراتی درباره آغاز دور هشتم مذاکرات وین با موضوع رفع تحریم‌های غیرقانونی ایران گزافه‌گویی کرده بود.

لاپید روز گذشته ضمن تکرار اتهام‌زنی‌ها به ایران گفت: «اسرائیل با هر توافقی مخالفت ندارد. یک توافق خوب، موضوعی خوب خواهد بود. ما با توافقی که باعث نظارت واقعی بر برنامه هسته‌ای، پول و شبکه ترور ایران نشود، مخالف هستیم».

فارس

پربیننده ترین خبرها