ویدیو/بیانیه نیروهای مسلح یمن درباره جزئیات حملات موشکی و پهپادی به عمق خاک عربستان و امارات/ پایگاه هوایی الظفر ابوظبی و پایگاه‌های نظامی در عمق عربستان درهم کوبیده شد/ امارات دیگر امن نیست؛شرکت‌های خارجی و سرمایه‌گذاران این کشور را ترک کنند

دوشنبه 4 بهمن 1400 - 10:48

سخنگوی نیروهای مسلح یمن جزئیات عملیات امروز (دوشنبه) علیه ابوظبی و عربستان سعودی را که با موشک بالستیک و پهپاد انجام شد، اعلام کرد.

العالم ـ یمن

شبکه المسیره یمن گزارش داد، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن جزئیات عملیات امروز (دوشنبه) در عمق عربستان سعودی و امارات را با عنوان « اعصار الیمن ۲» (طوفان یمن ۲) اعلام کرد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن خاطرنشان کرد، پایگاه هوایی الظفره و اهداف حساس دیگر در ابوظبی با تعداد زیادی موشک بالستیک «ذوالفقار» هدف گرفته شد.

وی گفت: تعدادی از پایگاه‌های نظامی در عمق عربستان سعودی در منطقه «شروه» و مناطق دیگر با پهپادهای «صماد ۱» و «قاصف k۲» در هم کوبیده شد.

یحیی سریح تصریح کرد، مراکز حساس و حیاتی در «جازان» و «عسیر» در جنوب سعودی با تعداد زیادی موشک‌های بالستیک هدف گرفته شد و اهداف این عملیات با دقت بالا محقق شد.

وی با تاکید بر این که نیروهای مسلح یمن آمادگی کامل برای افزایش عملیات در مرحله آینده دارند، بار دیگر به شرکت‌های خارجی و سرمایه‌گذاران در امارات توصیه کرد که این کشور را ترک کنند زیرا دیگر امن نیست.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن خاطرنشان کرد، تا زمانی که تجاوز امارات به یمن و محاصره ادامه داشته باشد این کشور مورد هدف قرار خواهد گرفت.

حمله موشکی یکشنبه شب و بامداد امروز (دوشنبه) به عمق خاک عربستان سعودی و امارات (ابوظبی) حدود یک هفته بعد از حمله پهپادی و موشکی انصارالله یمن به امارات صورت گرفته است. این عملیات‌ها پس از هشدارهای یمن به عربستان و به ویژه امارات مبنی بر لزوم توقف تجاوزگری به خاک این کشور صورت می گیرد.

به نبال حمله موشکی نیروهای یمنی به ابوظبی، خبرگزاری دولتی امارات خبر رسانه ها مبنی بر حمله بامداد آمروز (دوشنبه) به ابوظبی را تایید اما علام کرد که دو موشک بالستیک که ابوظبی را هدف قرار داده بود، رهگیری کرده است.

همچنین ائتلاف سعودی با صدور بیانیه‌ای مدعی شد، پدافند هوایی سعودی با دو موشک بالستیک شلیک شده به سمت «ظهران» (جنوب) مقابله کرده و ترکش‌های آن به منطقه صنعتی در ظهران اصابت کرده که خسارات مادی به برخی کارگاه‌ها و خودروهای غیرنظامی وارد شده است.

پربیننده ترین خبرها