همراهی تیم خبری العالم با هیات صلیب سرخ جهانی در بازدید از زندان صعده + ویدئو

دوشنبه 4 بهمن 1400 - 17:21

سفر هیات های رسمی و غیررسمی به زندان صعده که اخیرا هدف حمله وحشیانه ائتلاف متجاوز سعودی قرار گرفت، ادامه دارد.

العالم ـ یمن

کاترینا ریتز رییس هیات صلیب سرخ جهانی در یمن به همراه طه متوکل وزیر بهداشت و محمد جابر عوض استاندار صعده و عبدالمحسن طاوس رییس شورای عالی هماهنگی امور انسانی و همکاری بین المللی از زندان بازدید کردند.

کاترین ریتز هنگام بازدید از محل وقوع جنایت تاکید کرد که کمیته بین المللی صلیب سرخ جهانی 4 بار از زندان صعده بازدید کرد. آخرین بار در دسامبر گذشته به همراه نماینده کمیته صلیب سرخ در خاورمیانه و افریقا بود. ریتز از بمباران زندان و کشته شدن زندانیان بسیار اظهار تاسف کرد.

یکی از زندانیان به شبکه العالم گفت: عجیب است در هیچ جنگی زندان و زندانیان هدف قرار گرفته نمی شوند مگر در جنگ این ظالمان و غارتگران است که کشور ما را ویران کردند. اما قول می دهیم که از آنها انتقام خواهیم گرفت.

زندانی دیگری اظهار داشت: ساعت 2 نیمه شب بود که ساختمان شماره 1 بمباران شد. ما دچار رعب و وحشت شدیم. نمی دانستیم که زندان هدف گرفته شد زیرا طبق قوانین بین المللی زندان ها نباید بمباران شوند. درها را بازکردیم و نگهبانان نیز به یاری ما آمدند و از ما خواستند از زندان خارج شویم.

پس از آن هیات صلیب سرخ جهانی و دیگر مسئولان به دیدار مجروحان جنایت زندان صعده در بیمارستان الجمهوری رفتند.

سفر هیات بین المللی صلیب سرخ جهانی و مسئولان دولتی به زندان صعده و بیمارستان الجمهوری در حالی صورت می گیرد که تعداد قربانیان این کشتار وحشیانه تروریستی روز به روز افزایش می یابد بویژه که عملیات جستجوی اجساد همچنان ادامه دارد. این در حالی است که خشم مردمی نیز نسبت به ائتلاف متجاوز در حال افزایش است.

پربیننده ترین خبرها