واکنش سازمان پزشکان بدون مرز به حمله ائتلاف سعودی به زندان صعده

واکنش سازمان پزشکان بدون مرز به حمله ائتلاف سعودی به زندان صعده
يکشنبه 3 بهمن 1400 - 15:17

سازمان پزشکان بدون مرز به حمله سنگدلانه ائتلاف تحت سرکردگی سعودی به یک زندان در صعده در شمال یمن واکنش نشان داد و آنرا غیرقابل توجیه دانست.

العالم - عربستان سعودی

سازمان پزشکان بدون مرز به حمله سنگدلانه ائتلاف تحت سرکردگی سعودی به یک زندان در صعده در شمال یمن واکنش نشان داد و آن‌را غیرقابل توجیه دانست.

سازمان پزشکان بدون مرز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: هیچ راهی برای انکار این حمله وجود ندارد زیرا همه در شهر صعده شاهد این حمله بوده‌اند. این حمله‌ای غیرقابل توجیه است که یک زندان در صعده یمن را هدف قرار داده است.

احمد مهمات رئیس سازمان پزشکان بدون مرز در ادامه تاکید کرد: این حوادث در ادامه سلسله حملات هوایی غیرقابل توجیه است که ائتلاف تحت سعودی علیه مدارس، بیمارستانها، بازارها، مراسم عروسی و زندان‌ها انجام می‌دهد.

وی افزود: از زمان شروع جنگ بارها شاهد حملات گسترده در یمن بوده‌ایم از جمله اینکه بیمارستان وابسته به ما هدف قرار گرفت.

گفتنی است که «طه متوکل» وزیر بهداشت یمن روز شنبه جدیدترین آمار مربوط به قربانیان حمله ائتلاف متجاوز سعودی به زندان مرکزی صعده را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، وزیر بهداشت یمن اعلام کرد که به دنبال تجاوز نظامی ائتلاف سعودی به زندان مرکزی «صعده» تا این لحظه ۸۷ نفر کشته و ۲۶۶ تَن دیگر زخمی شده‌اند. وی گفت که آمار قربانیان همچنان رو به افزایش است.

این مقام یمنی در ادامه سخنانش گفت: از کشورهای دوست و نیز سازمان‌های بین المللی می‌خواهیم تا در زمینه بیرون آوردن اجساد قربانیان از زیر آوار و نیز امدادرسانی به مجروحان، به ما کمک کنند.

مهر

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها