تأکید وزرای خارجه امارات و روسیه بر راهکار سیاسی در یمن

تأکید وزرای خارجه امارات و روسیه بر راهکار سیاسی در یمن
دوشنبه 4 بهمن 1400 - 21:49

وزیر خارجه امارات در تماس تلفنی با همتای روسی خود، تحولات یمن و حملات به ابوظبی را بررسی کرد.

العالم - امارات - یمن

«عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه امارات امروز دوشنبه با «سرگئی لاوروف» همتای روسی خود تلفنی گفت‌وگو و حملات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن علیه امارات و نیز راهکار حل‌وفصل بحران یمن را بررسی کرد.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که لاوروف و بن زاید مسائل حیاتی برای استمرار و تقویت روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند.

بنابر گزارش شبکه روسیاالیوم، در این بیانیه آمده است که «لاوروف و بن زاید همچنین درباره اوضاع کنونی یمن در سایه حملات مستمر انصارالله به تأسیسات غیرنظامی امارات گفت‌وگو کردند».

دو طرف همچنین تأکید کردند که هیچ افقی برای حل منازعه در یمن با استفاده از زور وجود ندارد و آغاز روند حل‌وفصل مسالمت‌آمیز در سریع‌ترین زمان ممکن از طریق اجرای مذاکرات فراگیر درباره پیدا کردن راهکارهای سیاسی با مشارکت همه گروه‌های سیاسی، طرف‌های دینی و منطقه‌ای اصلی در این کشور و در نظر گرفتن منافع این گروه‌ها، ضروری است.

صبح امروز دوشنبه وزارت دفاع امارات از رهگیری و انهدام دو موشک بالستیک شلیک شده از یمن خبر داد و افزود که بقایای این موشک‌ها در مناطق مختلف در اطراف ابوظبی سقوط کرده و این موشک‌ها تلفات انسانی دربر نداشته است.

فارس

پربیننده ترین خبرها