تلاش جنبلاط برای ایران هراسی در واکنش به تعلیق فعالیت سیاسی حریری

تلاش جنبلاط برای ایران هراسی در واکنش به تعلیق فعالیت سیاسی حریری
دوشنبه 4 بهمن 1400 - 22:18

رهبر حزب «سوسیالیست ترقی‌خواه» لبنان در واکنش به تعلیق فعالیت سیاسی حریری، فرصت را برای ایران هراسی مهیا یافت.

العالم ـ لبنان

بنابر گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، ولید جنبلاط رهبر حزب «سوسیالیست ترقی‌خواه» لبنان در واکنش به تعلیق فعالیت سیاسی حریری و در ادامه تلاش برای ایران هراسی ادعا کرد: تصمیم سعد حریری نخست وزیر پیشین برای تعلیق فعالیت های سیاسی خود به معنای باز گذاشتن دست حزب الله و ایرانی ها در لبنان است.

روز دوشنبه در توئیتی خاطرنشان کرد: تصمیم حریری غم انگیز است و ما (با این تصمیم) تکیه گاه ثبات و میانه روی را از دست می دهیم.

سعد حریری رییس جریان المستقبل و نخست وزیر پیشین لبنان امروز (دوشنبه) در سخنانی که در محل اقامت خود در بیروت ایراد کرد، گفته است فعالیت سیاسی خود را به حالت تعلیق در می آورم و در انتخابات پارلمانی شرکت نمی کنم و از خانواده خود در حزب المستقبل می خواهم که چنین برنامه ای را انجام دهند.

وی با این ادعا که متقاعد شده‌ام هیچ فرصت خوبی برای لبنان تحت نفوذ ایران وجود ندارد، افزوده، پس از ترور «رفیق الحریری» انتخاب بر عهده من بود که پروژه سیاسی او را ادامه دهم و نه اینکه خانواده الحریری در سیاست باقی بماند.

پیش از این نیز روزنامه الاخبار با انتشار گزارشی خاطرنشان کرده بود که سعد الحریری در دیدارهای جداگانه و چندین ساعته با فراکسیون پارلمانی المستقبل و دفتر ریاستی آن، نتایج ناامیدکننده‌ای که او و حزبش (جریان المستقبل) از سال 2005 و از طریق سیاست‌ها و ائتلاف‌های اشتباهی کسب کرده است، مورد بررسی قرار دادند.

در جریان بررسی‌هایی که درباره واقعیت مالی، تشکیلاتی، سیاسی و جایگاه مردمیِ جریان المستقبل صورت گرفت، همه نمایندگان به این یقین رسیدند که "جریان المستقبل هیچ جایگاهی در انتخابات آتی ندارد".

حریری از زمان ترور پدرش رفیق الحریری، در سال 2005، سه بار به عنوان نخست‌وزیر لبنان انتخاب شده است. اما اقبال سیاسی او در سال‌های اخیر به شدت تضعیف شده است. گفته می‌شود او حمایت عربستان سعودی را نیز از دست داده است.

پربیننده ترین خبرها