انگلیس روسیه را به اعمال سخت‌ترین تحریم‌ها تهدید کرد

انگلیس روسیه را به اعمال سخت‌ترین تحریم‌ها تهدید کرد
چهارشنبه 6 بهمن 1400 - 09:05

نخست وزیر انگلیس گفته در صورت حمله روسیه به اوکراین، مسکو با سخت‌ترین و سنگین‌ترین تحریم‌ها مواجه خواهد شد.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش وبسایت رسمی دولت انگلیس، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس سه‌شنبه در مجلس عوام این کشور در مورد وضعیت اوکراین خاطرنشان کرد: ما به دنبال ترکیب گفت‌وگو با بازدارندگی هستیم و اینکه چگونه غرب متحد و ائتلاف برای هر گونه تهاجم روسیه به اوکراین از جمله اعمال تحریم‌های اقتصادی سنگین بهایی بسیار بالا را تعیین می‌کنند.

نخست وزیر انگلیس افزود: دیشب جلسه‌ای مجازی با حضور جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه، شولز صدراعظم آلمان و استولتنبرگ دبیرکل ناتو برگزار شد.

وی تصریح کرد، ما توافق کردیم که به هر حمله روسیه به اوکراین، به صورت متحد با اعمال تحریم‌های هماهنگ و شدیدتر از هر کاری که قبلا علیه مسکو انجام داده‌ایم، پاسخ دهیم.

جانسون گفت ما در مورد لزوم نهایی کردن این اقدامات در سریع‌ترین زمان ممکن به منظور به حداکثر رساندن اثر بازدارندگی آنها توافق کردیم.

وی تصریح کرد، ما در انگلیس از تشدید تحریم‌ها علیه روسیه در پاسخ به هر کاری که پوتین ممکن است انجام دهد تردید نخواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، اوکراین، آمریکا، ناتو و برخی هم پیمانان غربی واشنگتن درحالی مدعی هستند که روسیه قصد حمله به اوکراین را دارد که مقامات عالی مسکو بارها به صراحت اعلام کرده‌اند چنین برنامه ای در دستور کار کرملین نیست.

روسیه بارها خواستار مذاکره دولت اوکراین برای دستیابی به توافق و حل و فصل اختلافات در مناطق مورد مناقشه و بحرانی در این کشور شده است اما کی یف مسکو را به حمایت و تشویق جدایی طلبان متهم و مذاکره با نمایندگان این مناطق را رد می‌کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها