انگلیس در سودای حمایت از تحریم روسیه/سوئیفت گزینه اصلی علیه روس‌ها

انگلیس در سودای حمایت از تحریم روسیه/سوئیفت گزینه اصلی علیه روس‌ها
دوشنبه 4 بهمن 1400 - 12:19

گزارش ها حاکی است که مقامات انگلیس می‌خواهند در صورت بالا گرفتن تنش نظامی بین روسیه و اوکراین از موضوع قطع سوئیفت برای روسیه حمایت کند.

العالم - اروپا
بنابر گزارش تلگراف، گزارشات حاکی از آن است که مقامات انگلیسی در حال بررسی موضوع حمایت از قطع دسترسی روسیه به سوئیفت در صورت بروز درگیری نظامی بین این کشور با اوکراین هستند.

روزنامه تلگراف، به نقل از منابع آگاه گفته که بوریس جانسون نگران آن است که دیگر کشورهای جهان نسبت به بدتر شدن روزافزون اوضاع بین روسیه و اوکراین بی‌توجه بوده و یا به تبعات آن نگاه جامعی نداشته باشند.

طی ماه‌های گذشته بسیاری از رسانه‌های غربی در کنار برخی مقامات آمریکایی در حال گمانه‌زنی درباره حمله قریب‌الوقوع روسیه به اوکراین بوده و هستند.

آمریکا و متحدانش روسیه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تهدید کرده در صورت حمله به اوکراین، تحریم‌های شدیدی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ علیه این کشور اعمال خواهند کرد. استناد مقامات غربی تجمع نیروهای نظامی روسیه در مرز اوکراین است. با این حال اما مسکو بارها این ادعاها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ رد کرده و می‌گوید که روسیه حق دارد در داخل مرزهایش رزمایش نظامی برگزار کند.

بنا به گفته نخست‌وزیر انگلیس در صورت اقدام به تحریم روسیه نمی‌تواند خط لوله نورداستریم 2 را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از آن مستثنی کرد.

گفته می‌شود جانسون قرار است با سران گروه جی هفت برای نهایی کردن یک بسته تحریمی ائتلافی گفت‌وگو کند.

اخیرا نیز بلومبرگ گزارش کرده که به مقامات وزارت امور خارجه انگلیس دستور داده شده تا خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آماده شرایط بحرانی کنند.

موضوع قطع دسترسی روسیه به شبکه بین بانکی سوئیفت یکی از گزینه‌هایی است که غرب می‌خواهد با استفاده از آن روسیه را تحت تحریم قرار دهد، اما روزنامه داس هاندلز بلات آلمان گزارش داده که فعلا مقامات اتحادیه اروپا و آمریکا مخالف این مسئله هستند.

گفته می شود غربی ‌ها نگران آن هستند که این اقدام از یک سو به بی ثبات شدن بازارهای مالی در کوتاه مدت و میان مدت منجر شده و از سوی دیگر باعث شکل‌گیری یک شبکه بین بانکی جایگزین سوئیفت در جهان شود.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها