درآمد ۲۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری شرکت آمریکایی از واکسن کرونا

درآمد ۲۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری شرکت آمریکایی از واکسن کرونا
چهارشنبه 6 بهمن 1400 - 10:31

شرکت "جانسون و جانسون" یکی از شرکت‌های تولید کننده واکسن کرونا در آمریکا اعلام کرد، درآمد خالص این شرکت از فروش این واکسن در سال ۲۰۲۱ به ۲۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار رسیده است.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش سی ان بی سی، شرکت جانسون و جانسون در گزارش سه ماه چهارم سال ۲۰۲۱ اعلام کرد که درآمد خالص این شرکت از فروش این واکسن به ۲۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری رسیده است که نسبت به درآمد ۲۲.۴۸ میلیارد دلار در سه ماهه مشابه در سال ۲۰۲۰، ۱۰.۴ درصد افزایش یافت. این افزایش عمدتاً ناشی از فروش بین‌المللی واکسن کرونا به میزان ۱.۸۲ میلیارد دلار بوده است.

شرکت جانسون و جانسون همچنین پیش بینی کرد، شرکت می‌تواند با ادامه فروش واکسن‌ کرونا درآمد خود را به سه تا سه و نیم میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ برساند.

درآمد بالای شرکت جانسون و جانسون در سال ۲۰۲۱ در حالی است که در ماه پایانی این سال، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا توصیه کرد که شهروندان به جای واکسن تک دوزی جانسون از واکسن‌های فایزر و مادرنا استفاده کنند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا همچنین متوجه شد که ده‌ها نفر عمدتاً از زنان جوان‌ پس از دریافت واکسن جانسون دچار لخته شدن خون نادری شدند.

به گزارش ایرنا، واکسن کووید-۱۹ جانسون و جانسون یکی از سه واکسنی است که برای استفاده در آمریکا تایید شده است. این واکسن کرونا برخلاف دو واکسن دیگر فایزر و مدرنا، تنها با تزریق یک دوز محافظت کامل در برابر ویروس کرونا ایجاد می‌کند.

با این حال، به نظر می رسد که این واکسن تک دوز در پیشگیری از ابتلا به عفونت ناشی از ویروس کرونا نسبت به دو واکسن یادشده دیگر کمتر موثر است، زیرا در آزمایشات اولیه بالینی مشخص شد که این واکسن در برابر پیشگیری از ابتلا به نوع شدید بیماری کرونا ۸۵ درصد موثر است. این در حالی است که بر اساس داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، واکسن‌های دارای ۲ دوز مدرنا و فایزر حدود ۹۰ درصد در پیشگیری از کرونای شدید موثر هستند.

پربیننده ترین خبرها