نخست وزیر عراق در نقطه صفر مرزی با سوریه حضور یافت

نخست وزیر عراق در نقطه صفر مرزی با سوریه حضور یافت
چهارشنبه 6 بهمن 1400 - 13:50

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق به همراه وزرای دفاع و کشور و نیز تعدادی از سران امنیتی و نظامی عراقی ساعتی پیش به مرز سوریه رفت.

العالم ـ عراق

بنابر بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، هیاتی مشتمل بر دو وزیر دفاع و کشور عراق و سران نظامی و امنیتی در کنار الکاظمی به این سفر مرزی رفته اند.

مشخص نشده که این سفر با چه هدفی به مرز سوریه انجام شده است اما این سفر بعد از اتخاذ تدابیر شدید امنیتی در مرزهای دو کشور به دنبال فرار چند داعشی از زندانی در شهر الحسکه سوریه صورت گرفته است.

در همین حال، امروز چهارشنبه، سخنگوی نخست وزیری عراق از موافقت دولت این کشور به منظور تامین مالی وزارت امور داخله برای ساخت دیواری بتنی در مرزهای مشترک عراق و سوریه خبر داد.

حدود یک ماه پیش سرتیپ یحیی رسول سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق نیز از پیشرفت ۸۰ درصدی دیوار و موانع مرزی عراق و سوریه شامل فنس های هوشمند، خندق، برج های دیده بانی مجهز به دوربین های حرارتی و خاکریز خبر داده بود.

در روزهای گذشته، عملیات برنامه ریزی فرار تروریست های داعش از زندان الحسکه سوریه و انتقال صدها داعشی از سوریه به عراق، نگرانی ها را درباره برنامه احیای مجدد داعش در این کشور برانگیخته است.

عراق پس از حادثه حمله عناصر داعش به زندان «غویران» استان حسکه در سوریه و فرار ده ها تروریست برای جلوگیری از ورود داعش مرزهای خود با این کشور را تقویت کرد.

پربیننده ترین خبرها