تنش میان روسیه و ناتو شدت می گیرد؛

ناوگان قطب شمال روسیه به آب‌های اوکراین رسید

چهارشنبه 6 بهمن 1400 - 15:28

با بحرانی شدن اوضاع در مرز‌های روسیه و اوکراین، احتمال وقوع درگیری نظامی بین روسیه و ناتو شدت گرفته است.

العالم - اروپا

دامنه تنش بین روسیه و ناتو بر سر اوکراین روز به روز گسترده‌تر می‌شود و نیرو‌های نظامی دو طرف، با آرایش جنگی در اطراف مرز‌های روسیه و اوکراین، خود را برای یک درگیری تمام عیار آماده می‌کنند.

در حالی که تنش‌ها به اوج رسیده و ناتو به رهبری آمریکا، با اعزام نیرو‌ها و تسلیحات پیشرفته جنگی به اوکراین در آتش تنش می‌دمند، روسیه نیز نیرو‌های رزمی زمینی، دریایی و هوایی خود را در حالت آماده‌باش قرار داده است.

کشتی‌های ناوگان شمالی به عنوان بخشی از رزمایش‌های نظامی دریایی با گروهی از نیرو‌ها و سربازان قطب شمال وارد دریای بارنتز شدند.

با افزایش تنش‌ها و بحرانی شدن اوضاع، ناوگان دریای شمال روسیه، در قالب رزمایش مشترک دریایی، زمینی و هوایی روسیه و بلاروس، وارد آب‌های دریای بارنتز در نزدیکی اوکراین شدند.

بر اساس اعلام مقامات بلندپایه نظامی روسی، وظیفه ناو‌های جنگی دریای شمال، اطمینان از امنیت خطوط دریایی و گذرگاه‌های حیاتی اقتصادی و نیز تامین امنیت شریان‌های دریایی، در صورت وقوع جنگ خواهد بود.

همزمان با ورود ناو‌های جنگی روسیه به دریای بارنتز، جنگنده‌های سوخو ۳۵ روسیه نیز به منظور هماهنگی و آماده شدن برای انهدام اهداف از پیش تعیین شده در خاک اوکراین، بر فراز بلاروس به پرواز در آمدند.

مقامات سیاسی و نظامی روسی نیز با لحنی تند، آمریکایی‌ها را خطاب قرار داده و هشدار داده‌اند، در صورت اقدام خصمانه، که ممکن است ناشی از اشتباه محاسباتی آمریکا و ناتو روی دهد، روسیه اهداف موردنظر را مورد حمله قرار خواهد داد.

ویچسلاو والودین رییس مجلس دومای روسیه گفت: آمریکایی‌ها از این واقعیت که در دوران ریاست جمهوری پوتین روسیه قوی‌تر شده است، نگران هستند.

والودین به اقتدار نظامی و سیاسی روسیه و شخص پوتین اشاره کرد و افزود: برای آمریکایی‌ها، تحمل رییس جمهوری که تحت کنترل آن‌ها نباشد، غیرممکن است.رییس مجلس دومای روسیه، بی احترامی و تحریم علیه پوتین را، بی احترامی به انتخاب مردم روسیه دانست.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها