بلینکن از پاسخ مکتوب آمریکا به روسیه درباره اوکراین خبر داد

بلینکن از پاسخ مکتوب آمریکا به روسیه درباره اوکراین خبر داد
پنج‌شنبه 7 بهمن 1400 - 07:56

وزیر امور خارجه آمریکا گفت، سندی که ما تحویل داده ایم شامل نگرانی‌های آمریکا، متحدان و شرکای ما درباره اقدامات روسیه است.

العالم - امریکا - اروپا

به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان؛ آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا از تحویل پاسخ مکتوب آمریکا به روسیه درباره بحران اوکراین خبر داد.

بلینکن اعلام کرد، این پاسخ در مجموع حاوی مسیر دیپلماتیک جدی رو به جلو در صورت انتخاب روسیه است.

وی گفت، سندی که ما تحویل داده ایم شامل نگرانی‌های آمریکا، متحدان و شرکای ما درباره اقدامات روسیه است که موجب «بی ثباتی امنیت» می‌شود.

در همین حال؛ به گزارش بی بی سی؛ همزمان با بالا گرفتن تنش ها بر سر حمله احتمالی روسیه به اوکراین و جوسازی های آمریکا در این باره، این کشور کمک های نظامی بیشتری به اوکراین و استونی فرستاد.

از جمله این کمک های تسلیحاتی، شش فروند جنگنده به استونی است. این جنگنده ها که از نوع اف - 15 است قرار است در کنار جنگنده هایی که فردا (امروز پنجشنبه) از دانمارک به لیتوانی می رسند، در تمرین های نظامی برای تقویت توان دفاعی ناتو در آن کشور به کارگیری شوند.

وزارت دفاع روسیه نیز از به پرواز در آمدن جنگنده هایش به مقصد بلاروس تصویر منتشر کرد. این وزارتخانه همچنین از گرد آمدن نیروهایش در منطقه روستوف که با اوکراین هم مرز است تصویر پخش کرد.

از سوی دیگر؛ خبرگزاری رویترز گزارش داد: دیمیتری کوزاک معاون دفتر رییس جمهوری روسیه گفت، در گفتگو‌های چهارجانبه نرماندی همه طرف‌ها توافق داشتند که این گفتگوها پیش نخواهد رفت مگر زمانی که همه طرف‌ها تفسیر مشترکی از توافق صلح مینسک درباره شرق اوکراین داشته باشند.

وی همچنین اعلام کرد، روسیه آماده اعمال نفوذ درباره جدایی طلبان شرق اوکراین است.

خبرگزاری صدا و سیما

پربیننده ترین خبرها