العامری: کُردها اختلافات را کنار بگذارند

العامری: کُردها اختلافات را کنار بگذارند
جمعه 8 بهمن 1400 - 12:53

رییس ائتلاف الفتح عراق و هیاتی از حزب اتحاد میهنی کردستان طی دیداری راه‌های حل اختلاف بین کُردها و خروج از بن‌بست سیاسی فعلی را بررسی کردند.

العالم - عراق

روز پنجشنبه «هادی العامری» رییس ائتلاف الفتح عراق در دیدار با هیأتی از حزب اتحاد میهنی کردستان به ریاست «بافل طالبانی» بر لزوم حل اختلاف بین دو طرف معادلات سیاسی در منطقه کردستان عراق تاکید کرد.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) و براساس بیانیه صادرشده از سوی ائتلاف الفتح، هادی العامری گفته است: «این دیدار در خصوص راه‌های حل بن‌بست سیاسی ایجادشده و ضرورت تداوم گفت وگوها برای رسیدن به نتایج واقعی و قابل قبول براساس چارچوب‌های قانونی و عرف‌های سیاسی است که روندهای سیاسی بر آن‌ها استوار شده‌اند».

رییس ائتلاف الفتح در ادامه بیان کرد: «رسیدن به یک راه حل اختلاف بین طرف‌های معادلات سیاسی در منطقه مهم است؛ چراکه تداوم و پیچیدگی اختلافات روی وضعیت کل عراق تاثیر خواهد گذاشت، همانطور که این اختلاف بین سایر گروه‌ها نیز باقی خواهد ماند».

هیات اتحاد میهنی کردستان نیز به نوبه خود به «ضرورت وحدت رویه سیاسی و ادامه گفت‌وگوها در جهت دست‌یابی به نتایجی براساس خواست ملت عراق» اشاره کرد.

این در حالی است که پیش‌تر اعلام شده بود روز دوشنبه، موعد انتخاب رییس جمهور عراق خواهد بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها