عقب‌نشینی عمالقه در مأرب و شبوه| آیا امارات به سمت آتش‌بس در یمن پیش می‌رود؟

عقب‌نشینی عمالقه در مأرب و شبوه| آیا امارات به سمت آتش‌بس در یمن پیش می‌رود؟
شنبه 9 بهمن 1400 - 08:48

گروه سلفی "تیپ‌های عمالقه"، که تحت اوامر امارات در یمن است، از عقب‌نشینی غیرمنتظره خود در شبوه و مأرب در روز جمعه خبر داد که نشان می‌دهد پیام یمنی‌ها به امارات رسیده مبنی بر اینکه برای تضمین امنیت خود بایستی از یمن عقب‌نشینی کند وگرنه برج‌های دبی و اکسپوی آن در تیررس موشک‌ها و پهپادهای یمنی قرار خواهند گرفت.

العالم- درگوشی

برخی ناظران معتقدند اقدام مزدوران عمالقه، به دستور امارات صورت گرفته؛ یعنی به این معنا که مقامات ابوظبی هشدارهای یمنی‌ها را جدی تلقی کرده‌اند به‌ویژه اینکه دولت صنعا ثابت کرده که قدرت کامل و آزادی در تصمیم‌گیری را دارد و تهدیدهایش را عملی می‌کند.

امارات نمی‌تواند تبعات حملات پهپادی و موشکی یمنی‌ها را تحمل کند به‌ویژه اینکه این سلاح‌ها توانسته‌اند به سامانه‌های دفاع هوایی گران‌قیمت آمریکا از جمله سامانه‌های موشکی "تاد" و "پاتریوت" نفوذ کنند.

همانطور که هنگام حمله موشکی و پهپادی یمنی‌ها به اهدافی در امارات، همپیمانان امریکایی، فرانسوی و انگلیسی که به کمک این شیخ‌نشین شتافته‌اند، بلافاصله سربازان‌شان به پناهگاه‌ها فرار کردند. لذا می‌بینیم که این همپیمانان هیچ خدمتی به امارات تقدیم نکرده‌اند و فقط سلاح‌های‌شان را با قیمت‌های گزافی به امارت و دیگر کشورهای عربی خلیج‌فارس فروخته و نظامیان‌شان را به بهانه تامین امنیت در این کشورها مستقر کرده‌اند.

برخی معتقدند عقب‌نشینی تیپ‌های عمالقه در استان شبوه اولین گام سران امارات برای بازنگری همه‌جانبه درباره مشارکتشان در جنگ یمن است و شاید طی هفته‌ها و ماه‌های آینده شاید دیگر گام‌های عقب‌نشینی امارات باشیم تا با کنار گذاشتن اختلافات با مخالفان خود، بر اقتصادی متمرکز کند که در صورت ناامن شدن، اقتصاد آن نیز فرو خواهد پاشید.

پربیننده ترین خبرها