مقام ارشد «پ‌ک‌ک» در حمله ترکیه به شمال عراق کشته شد

مقام ارشد «پ‌ک‌ک» در حمله ترکیه به شمال عراق کشته شد
شنبه 9 بهمن 1400 - 16:46

ترکیه از عملیات امنیتی در شمال عراق برای هدف قرار دادن عضو ارشد پ‌ک‌ک و دستگیری دو نفر دیگر حین عزیمت به یونان خبر داده است.

العالم ـ ترکیه

منابع امنیتی ترکیه روز شنبه اعلام کردند که سازمان اطلاعات ملی ترکیه یک تروریست ارشد «پ‌ک‌ک» (حزب کارگران کردستان ترکیه) را در عملیاتی در شمال عراق کشته و 2 تن از تروریست‌های گروه «یگان‌های مدافع خلق» را حین عزیمت به یونان دسنگیر کرده است.

به نوشته روزنامه «حریت» خودروی «سیلمان یوسف» با نام مستعار« آزاد» در منطقه «باب سیلو» در منطقه سنجار که تحت کنترل گروه تروریستی پ‌ک‌ک است، ، هدف قرار گرفت و کشته شد.

به گفته این منابع، یوسف فرمانده نیروهای ویژه پ ک ک در منطقه باب سیلو بوده است. در آگوست ۲۰۲۱، نیروهای امنیتی ترکیه همچنین یکی دیگر از تروریست های ارشد پ‌ک‌ک به نام «حسن سعید حسن» را در عملیاتی در منطقه سنجار کشتند.

ترکیه مدعی است که پ‌ک‌ک از مخفیگاه‌های خود در شمال عراق برای حمله به این کشور استفاده می‌کند. ارتش ترکیه اغلب با این بهانه شمال عراق و شمال سوریه را در عملیات برون مرزی هدف قرار می‌دهد. پ‌ک‌ک در فهرست سازمان‌های تروریستی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارد.

وزارت دفاع ترکیه همچنین اعلام کرد که روز جمعه چند تن از نیروهای گروه یگان‌های مدافع خلق وابسته به پ‌ک‌ک که قصد فرار به یونان را داشتند، دستگیر شدند.

این وزارتخانه در پستی در توییتر اعلام کرد در میان این افراد دستگیر شده در استان «ادرنه» در شمال غربی ترکیه، دو تروریست وجود داشتند.

به گزارش فارس، در بیش از ۳۵ سال مبارزات تروریستی گروه پ‌ک‌ک‌ علیه ترکیه، دستکم ۴۰ هزار نفر از جمله زنان، کودکان کشته شده‌اند.

یک نماینده حزب حاکم دمکرات کردستان (PDK) چندی قبل گفت که ارتش ترکیه و نیروهای ارتش آزاد سوریه (FSA) با ورود به روستاهای خالی از سکنه در شمال عراق چوب درختان مناطق را بریده و به شرکت‌های چوب فروشی در ترکیه می‌دهند. این قانونگذار کردستان عراق گفت که در روستاهای تخلیه شده، نیروهای ترکیه شروع به ایجاد ایست، بازرسی و استقرار وسایل نقلیه زرهی مبادرت کرده‌اند.

«هاوکار الجاف» کارشناس و تحلیلگر امنیتی کُرد چند روز پیش نیز، از وجود اطلاعاتی در خصوص نفوذ سرویس اطلاعاتی ترکیه در کلیه شهرهای منطقه کردستان خبر داد.

وی گفت: «پیشتر، فعالیت اطلاعاتی ترکیه محدود به اربیل و دهوک بود، اما در حال حاضر به سلیمانیه نیز رسیده است و ترور رهبران و فعالان کرد را آغاز کرده است.»

پربیننده ترین خبرها