بازیگران پشت صحنه حمله به فرودگاه بغداد

بازیگران پشت صحنه حمله به فرودگاه بغداد
شنبه 9 بهمن 1400 - 22:51

آنطور که نیروها، احزاب و شخصیت های طرفدار حشد الشعبی و جناح های مقاومت پیگیر رویدادهای اخیر ازجمله حمله به هیئت های دیپلماتیک، منطقه سبز و فرودگاه بغداد هستند، هیچ حزب یا جناح سیاسی دیگری در عراق دغدغه این مسئله را ندارد.

العالم-کشکول

موضع این گروه ها جدید و غافلگیر کننده نیست، آنها می دانند که اولین و آخرین هدف چنین اقدامات تروریستی، حمله به حشد الشعبی و جناح های مقاومت است که بزرگ ترین خط دفاعی دولت، ملت، حاکمیت، استقلال و ثبات عراق به شمار می روند.

از سال 2014 تا به امروز به همه کسانی که خواهان شکاف و تفرقه در عراق هستند، ثابت شده که نمی توانند به چنین اهدافی دست یابند و این کشور را به محل پایکوبی آمریکا، موساد و داعش تبدیل کنند چرا که مراجع دینی، حشد الشعبی و مقاومت اجازه این کار را به آنها نخواهند داد.

آمریکا، رژیم صهیونیستی و دولت های مرتجع عربی دو نقشه اساسی برای عراق کشیده اند: نخست اینکه عراق را به کشوری مطیع و بدون حاکمیت و استقلال تبدیل کنند و دوم، اینکه این کشور را دچار شکاف و چند دستگی نمایند به طوری‌که فرقه گرایی و نژادپرستی در آن یکه تازی کند. این دو هدف از همان حمله سال 2003 آمریکا به عراق طراحی شده بود و گروه های تروریستی مثل داعش نیز به همین منظور ایجاد شدند.

به نظر می رسد آمریکا و متحدانش تا کنون در تحقق هیچ یک از این دو هدف خود موفق نبوده اند و این، به لطف وجود مراجع دینی نجف، حشد الشعبی و جناح های مقاومت است، لذا شاهد هدف قرار گرفته شدن این دو دژ نفوذناپذیرِ حامی عراق و عراقیان هستیم. مراجع دینی با گروه های منحرف و ابزارهای جنگ نرم، و مقاومت با هجمه های تخریب کننده متعدد و حمله به مراکز دولتی، تاسیسات حیاتی و گروه های دیپلماتیک مورد هدف قرار گرفته اند.

از همین رو است که به محض وقوع چنین حملاتی در داخل و خارج از بغداد، ابزارهای رسانه ای تابع محور آمریکایی، حشد الشعبی و جناح های مقاومت را متهم می کنند در حالی‌که تجربه سال های گذشته ثابت کرده که هیچ گروه و طیفی همچون گروه های مقاومت و حشد الشعبی خون خود را برای حفظ دولت و صلح داخلی فدا نکرده است.

حال باید پرسید که حشد الشعبی و گروه های مقاومت چه منفعتی باید در حمله به مکانی مثل فرودگاه بغداد داشته باشند؟ منافع چه کسی در گرو انداختن عراق به گرداب هرج و مرج و ویرانی است؟ حمله به نیروهای نظامی تابع فرمانده کل عراق مانند حشد الشعبی به سود چه کسی است؟ چه کسی از خسارت دیدن تاسیسات حیاتی که متعلق به مردم عراق است، سود می برد؟ اگر این حملات از سوی مقاومت و حشد الشعبی ترتیب داده شده، چرا به مجروح شدن حتی یک سرباز آمریکایی منجر نشده است؟

اکنون برای مردم عراق روشن شده که این نمایش های مضحک، ساخته گروه های تروریستی است که تحت فرمان ائتلاف آمریکایی،اسرائیلی و دولت های مرتجع عربی دست به این اقدامات می زنند تا به بیشترین کسانی که نگران دولت، تاسیسات و منافع ملت عراق هستند، ضربه بزنند.

این نمایش ها هرگز به اهداف خود نمی رسند زیرا مردم عراق کسی را که برایشان شیرین زبانی می کند اما در قلبش کینه آنها را می پروراند، به خوبی می شناسند و از سوی دیگر درک می کنند که چه کسانی جان خود را برای راحتی آنها هزینه کرده و هرآنچه دارد برای حفظ استقلال آنها بر طبق اخلاص گذاشته و تقدیم کرده است.

پربیننده ترین خبرها