اختلافات شدید بین اخوان؛ جبهه منیر، رهبر جدید اخوان در استانبول را برکنار کرد

اختلافات شدید بین اخوان؛ جبهه منیر، رهبر جدید اخوان در استانبول را برکنار کرد
يکشنبه 10 بهمن 1400 - 11:53

درگیری بین دو شاخه اخوان، در استانبول به رهبری محمود حسین، دبیرکل سابق این گروه، و در لندن به رهبری ابراهیم منیر، تشدید شده است؛ بطوریکه ابراهیم منیر تصمیم گرفت سرپرست گروه، مصطفی طلبا که اخیرا توسط جبهه استانبول منصوب شده بود، را برکنار کند.

العالم - مصر

شاخه استانبول چندی پیش اعلام کرد که مجلس شورا تشکیل جلسه داده است و تصمیم گرفته از بین اعضای خود یک کمیته موقت به نام کمیته مسئول امور رهبری تشکیل دهد و وظایف رهبری این گروه را تا مدت شش ماه انجام دهد. مشروط بر اینکه وجود این کمیته در زمان تعیین شده توسط شورا اعلام شود.

شورا در این بیانیه ضمن تایید شروع به کار کمیته، از انتصاب دکتر مصطفی طلبا به عنوان نماینده رسمی خود خبر داد.

از سوی دیگر گروه به رهبری ابراهیم منیر عصر دیروز در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد هرکسی که گروه را ترک کرده و هرکسی که در انشعاب گروه و تکرار تهمت‌ های دروغین نقش داشته است، از این گروه نیست و اعلام کرد تصمیم به ابطال کمیته ای گرفته که به اصطلاح مسئول امور رهبری نام گذاری شده و توسط مصطفی طلبا نمایندگی می شود.

وی افزود که تصمیمات استانبول یا به نام مجلس شورای عمومی را به رسمیت نمی شناسد، و خاطرنشان کرد که مشروعیت اخوان تنها توسط معاون ابراهیم منیر ارائه می شود و آنچه در استانبول اتفاق افتاد یک انشعاب درگروه است که نیاز به پاسخگویی دارد، زیرا در چارچوب طرحی برای انحراف این گروه از اصول و برنامه های ثابت آن قرار دارد.

منیر بر این باور بود که هرکس در این کمیته شرکت کرد، با زیر پا گذاشتن مقررات و ادبیات آن، جدایی از جماعت اخوان را برای خود برگزیده و خواستار فعالیت همگان تحت رهبری قانونی معاون و کاردار رهبر و اطاعت از او و تنها کسی که نمایندگی آن را به عهده دارد يعني ابراهیم منیر است.

شایان ذکر است که شاخه استانبول برای اعضای خود در اقصی نقاط ترکیه با حضور بخش مدیریت کشور مصر کنفرانسی برای تعیین سرپرست امور رهبری جماعت و با حضور جمع کثیری از رهبران و اعضای شورای عمومی این شاخه برگزار کرد.

عناصر اخوان وفادار به جبهه حسین خواستار اعطای اختیارات گسترده به رهبر جدید و مشخص کردن این اختیارات و اعلام رسمی آن توسط اعضای شورای عمومی شدند و مجلس شورا تصمیم رسمی تعیین تکلیف را به نام رهبر جدید صادر نموده و گروه های اخوان را از آن مطلع سازد.

پربیننده ترین خبرها