اظهارات ابوالغیط درباره بازگشت سوریه به اتحادیه عرب

اظهارات ابوالغیط درباره بازگشت سوریه به اتحادیه عرب
دوشنبه 11 بهمن 1400 - 10:50

دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد که هنوز شرایط مساعد برای بازگشت سوریه به این نهاد منطقه‌ای فراهم نشده است.

العالم - جهان اسلام

بنابر گزارش پایگاه خبری «عربی۲۱»، «احمد ابو الغیط» دبیرکل اتحادیه عرب در نشست مطبوعاتی بعد از نشست وزرای خارجه کشورهای عربی در کویت، با اشاره به برگزاری یک جلسه مشورتی بین وزرای خارجه کشورهای عربی در این خصوص گفت: وزرای حاضر امکانی برای مشارکت سوریه در نشست آتی اتحادیه و بازگرداندن عضویت به دمشق نمی‌بینند.

احمد ابو الغیط افزود: موضوع بازگشت یک دولت برای ازسرگیری فعالیت یا دعوت از آن برای حضور در یک نشست نیازمند مشورت‌، ایده و دیدگاه بین اعضاست. باید مشخص شود که اعضا چه دیدگاه و چه انتظاراتی از آن کشور دارند؛ ما هنوز به پاسخ این سوال‌ها نرسیده‌ایم.

وی ضمن اشاره به مطرح شدن پرونده سوریه در خلال نشست وزرای خارجه کشورهای عربی به طور کلی و مانند دو بحران دیگر در یمن و لیبی، تاکید کرد که این در این نشست آخرین تحولات جهان عرب، تمام مشکلات‌ آن و همچنین شرایط منطقه‌ای و جهانی مورد بحث قرار گرفته‌اند.

این تلاش‌ها و گفت‌وگوها برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب در حالی انجام می‌شود که کشورهای عربی در نوامبر ۲۰۱۱ و همزمان با آغاز بحران‌های داخلی دمشق، حق عضویت این کشور را به حالت تعلیق درآوردند. سوریه از اعضای موسس این نهاد منطقه‌ای است.

پربیننده ترین خبرها