دیدار وزیر خارجه عمان با «بشار اسد»

دیدار وزیر خارجه عمان با «بشار اسد»
دوشنبه 11 بهمن 1400 - 19:53

وزیر خارجه عمان که به دمشق سفر کرده است با «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه دیدار کرد.

العالم - سوریه - جهان اسلام

«بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر خارجه عمان امروز دوشنبه در دمشق با «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار روابط بین سوریه و عمان و زمینه‌های همکاری دوجانبه دو کشور بررسی و اهمیت تلاش در زمینه‌های مختلف برای تقویت این روابط از طریق اتکا بر اصول و منافع مشترک و ایجاد شراکت دوجانبه در بخش‌های مختلف، مورد تأکید قرار گرفت.

در این دیدار همچنین تحولات جهان عرب و منطقه و نیز مسائل دارای اهتمام مشترک بررسی شد و اسد به درک و دیدگاه متقابل دو کشور از مسائل و نیز نقش متوازن عمان و سیاست‌ها و اصول آن در قبال سوریه و حمایت از ملت این کشور در جنگ علیه تروریسم اشاره کرد.

رئیس جمهور سوریه در این دیدار که پس از دیدار وزیر خارجه عمان با همتای سوری او برگزار شد، گفت: چیزی که ما اعراب با کمبود آن مواجه هستیم، وضع اساس و اصولی برای روابط سیاسی و اجرای گفت‌وگوهای عقلانی مبتنی بر منافع ملت‌هاست همچنانکه تعامل با تغییر و تحولات در واقعیت و جوامع عربی نیازمند تغییر رویکرد سیاسی و تفکر بر اساس منافع و موقعیت ما در صحنه بین‌المللی است.

وزیر خارجه عمان نیز ضمن ابلاغ سلام و درود «هیثم بن طارق» سلطان عمان به بشار اسد بر مواضع ثابت عمان در قبال سوریه تأکید کرد و به نقل از سلطان هیثم گفت که سوریه رکن اصلی در جهان عربی است و سیاست‌ها، مواضع قدرتمند و شجاعانه آن باعث می‌شود که برای مقابله با چالش‌های پیرامونی، به سوریه امید بیشتری داشته باشیم.

پربیننده ترین خبرها