پرونده جدید رژیم صهیونیستی به اتهام ارتکاب جرائم آپارتاید

پرونده جدید رژیم صهیونیستی به اتهام ارتکاب جرائم آپارتاید
سه شنبه 12 بهمن 1400 - 12:25

سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که گزارش خود را در خصوص ارتکاب جرائم تبعیض نژادی تل‌آویو علیه فلسطینیان منتشر خواهد کرد.

العالم - فلسطین اشغالی
به نقل از خبرگزاری فرانسه، عفو بین‌الملل جدیدترین سازمان حقوق بشری است که اسرائیل را به دلیل رفتارش با فلسطینی‌ها به آپارتاید متهم می‌کند.
گزارش نزدیک به 300 صفحه‌ای عفو بین‌الملل که روز سه‌شنبه منتشر شد، جزئیات «اعمال غیرانسانی و یا انتقال اجباری، بازداشت اداری، شکنجه، قتل‌های غیرقانونی و جراحات جدی، و محرومیت از حقوق و آزادی‌های اولیه یا آزار و اذیت مردم فلسطین» را نشان می‌دهد؛ اموری که «به ایجاد یک رژیم نهادینه شده از ظلم و سلطه سیستماتیک بر فلسطینیان» منجر شده است.
در این بیانیه آمده است: «عفو بین‌الملل نتیجه‌گیری می‌کند که اسرائیل، فلسطینیان را به‌عنوان یک گروه نژادی پست‌تر غیریهودی در نظر می‌گیرد و با آنها رفتار می‌کند».
این بیانیه می‌افزاید: «اسرائیل از زمان تأسیس خود در سال 1948، سیاست صریح ایجاد و حفظ هژمونی جمعیتی یهودیان و به حداکثر رساندن کنترل خود بر زمین را به نفع اسرائیلیان یهودی دنبال کرده است.»
سازمان دیده بان حقوق بشر مستقر در نیویورک در ماه آوریل به اولین گروه بزرگ حقوق بین الملل تبدیل شد که به طور علنی اعلام کرد فلسطینیان به طور آشکار مورد تبعیض قرار می‌گیرند. حال گزارش عفو بین‌الملل مستقر در لندن نیز اعلام می‌کند که آپارتاید اجباری توسط اسرائیل در سرزمین‌های فلسطینی اشغالی و در داخل خود اسرائیل وجود دارد، جایی که شهروندان عرب بیش از 20 درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند.

پربیننده ترین خبرها