استاندار مارب: ائتلاف متجاوز در یک ماه گذشته بیش از 2000 بار به شبوه و مارب حمله هوایی کرده است

استاندار مارب: ائتلاف متجاوز در یک ماه گذشته بیش از 2000 بار به شبوه و مارب حمله هوایی کرده است
سه شنبه 12 بهمن 1400 - 14:39

علی محمد طعیمان استاندار مارب از جنایت های متجاوزان سعودی اماراتی در دو استان مارب و شبوه در حملات اخیر نظامی خبر داد.

العالم - يمن

طعیمان اظهار داشت: متجاوزان امریکایی با دولت امارات چندین جنایت در دو استان شبوه و مارب و سایر استان‌ها در حمله نظامی اخیر انجام داد که بر بخش های حریب و الجوبه مسکونی حمله کرد و راهها، پل‌ها و تاسیسات خدماتی را تخریب کرد و برخی شهروندان در راهها، بازارها و منازل به شهادت رسیدند.

استاندار مارب افزود: بخش حریب 20 روز محاصره بود و بارها تلاش کردیم مواد غذایی و دارویی و فراورده های نفتی لازم را به دست شهروندان برسانیم اما نتوانستیم؛ جنگنده های متجاوز در یک ماه بیش از 2000 بار به بخش های عسیلان، بیحان و عین در شبوه و دو بخش حریب و الجوبه در مارب و سایر استانها حمله هوایی کردند.

وی افزود: افزون بر افرادی که در دو جنایت زندانیان صعده و خانواده ال الجنید و دیگران بیش از 600 شهروند از دو استان شبوه و مارب به شهادت رسیده یا زخمی شدند

این مقام مسئول یمنی افزود: شبکه های ارتباطی نیز تخریب شد زیرا جنگنده های متجاوز بیش از 10 ایستگاه در چند استان و هم چنین مسیر بین المللی اینترنتی استان الحدیده را تخریب کردند.

استاندار مارب شورای امنیت و سازمان ملل را مسئول اصلی این جنایت ها دانست و گفت این دو نهاد ابزار امریکا و اسرائیل در توجیه جنایتهایشان در منطقه هستند.

وی از نظام امارات و حامیانش خواست تبعات حملات خود را بپذیرند زیرا ما برای دفاع از خود و آزادی هر بخش از کشورمان هیچ کوتاهی نمی کنیم .

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها