در وکنش به محدودیت های کرونایی؛

اعتراضات رانندگان کامیون در کانادا ده ها هزار دلار به اوتاوا زیان وارد کرد/نخست وزیر کانادا اعتراضات را محکوم کرد

اعتراضات رانندگان کامیون در کانادا ده ها هزار دلار به اوتاوا زیان وارد کرد/نخست وزیر کانادا اعتراضات را محکوم کرد
سه شنبه 12 بهمن 1400 - 14:25

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا ناآرمی های اخیر دراین کشور را که در اعتراض به محدودیت و واکسیناسیون کرونا رخ داده و ده ها هزار دلار به این کشور زیان وارد کرده است، محکوم و بر لزوم خاتمه آن تاکید کرد.

العالم ـ آمریکا

شبکه خبری سی ان ان گزارش داد: جمعی از شهروندان کانادایی و رانندگان کامیون در اعتراض به اجبار واکسن کامل کرونا دست به اعتراض زده اند که این مساله نه تنها باعث مسدود شدن بخشی از مرز بین دو کشور آمریکا و کانادا شده است، بلکه در داخل کانادا زیان این اعتراض ها ده ها هزار دلار برآورد شده است.

سی ان ان ادامه داد: رانندگان کامیون نسبت به دستورالعمل جدید کرونایی از سوی دولت کانادا دست به اعتراض زدند؛ بنابر دستور العمل جدید، رانندگان کامیون که از آمریکا قصد ورود به خاک کانادا را دارند باید واکسن کامل کرونا داشته باشند و یا در قرنطینه کرونایی برای دریافت جواب آزمایش ابتلا به کرونا به سر ببرند.

سی ان ان افزود: رانندگان کامیون های می گویند به این اعتراض تا برداشته شدن دستور العمل واکسیناسیون ادامه خواهند داد؛ دستور العمل واکسیناسیون کامل کرونا در ماه ژانویه از سوی دولت های کانادا و آمریکا وضع و مورد حمایت دو دولت قرار گرفته است.

این رسانه تصویری آمریکایی درادامه نوشت: اعتراض رانندگان کامیون حتی باعث اختلال و یا بسته شدن بخشی از مرزهای بین دو کشور آمریکا و کانادا شده است، رانندگان کامیون برای ادامه اعتراض های خود به اوتاوا روانه شدند.

بنابر این گزارش برخی از شهروندان کانادایی به این شبکه خبری گفته اند که زدن واکسن بعنوان یک مساله درمانی نباید یک اجبار باشد و یک انتخاب برای هر فردی است

«جیم واتسون» شهردار اوتاوا دراین باره به سی ان ان گفت: این اعتراض از سوی گروهی اندک رخ داده که تصور می کنند می توانند پایتخت کانادا را به تعطیلی بکشانند یا دولت را تحت تاثیر قرار دهند چنین رفتاری دراین جامعه نامعقول است.

سی ان ان گزارش داد: تاکنون معترضان و نیروهای پلیس برخورد شدیدی بایکدیگر نداشته اند، اما شاهد نافرمانی های مدنی و نمایان شدن نمادهای تند فاشیستی در کانادا هستیم.

نخست وزیر کانادا اعتراض های مدنی را محکوم کرد

سی ان ان در ادامه گزارش نوشت: جاستین ترودو که وی و خانواده اش به کرونا مبتلا شده اند نسبت به این اعتراض واکنش آن را محکوم کرد، وی نسبت به ناآرامی های رخ داده ابراز تعجب کرد.

بنابراین گزارش نخست وزیر کانادا در بیاینه ای که خود آن را قرائت کرد خطاب به کانادایی ها گفت: در این کشور جایی برای تهدید، خشونت و انزجار وجود ندارد، بنابراین در پاسخ به افرادی که دست به چنین رفتاری دراین کشور زده اند، می گویم که لازم است تا این اعمال متوقف شود.

سی ان ان گزارش داد: با این وجود انتظار می رود این اعتراض ها طی روزهای آتی ادامه یابد و مقامات کانادایی برآورد می کنندن هزینه ای که از بابت این ناآرمی ها بوجود آمده و برای نیروهای پلیس هزینه بر است، روزانه حدود ۸۰۰ هزار دلار باشد.

بنابر داده های تارنمای اطلاع رسانی «وردمترز دات اینفو» شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کانادا به بیش ازسه میلیون نفر رسیده که از این تعداد ۳۳هزار نفر جان باخته اند، این درحالی است طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ هزار مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ در این کشور به ثبت رسید و در همین مدت ۱۵۱ نفر نیز بر اثر ابتلا به کرونا در کانادا جان باخته اند.

پربیننده ترین خبرها