حمله به دومین کاروان آمریکا در عراق

حمله به دومین کاروان آمریکا در عراق
سه شنبه 12 بهمن 1400 - 16:11

رسانه‌های عراقی خبر دادند که دومین کاروان آمریکا در جنوب این کشور هدف حمله قرار گرفته است.

العالم - عراق

رسانه‌های عراقی، بعدازظهر امروز (سه‌شنبه)، از حمله به دومین کاروان حامل تجهیزات لجستیک برای نظامیان آمریکا در استان «ذی قار» (جنوب عراق) خبر دادند.

کاروان مذکور در غرب شهر «ناصریه» (مرکز استان ذی قار) هدف قرار گرفته است. رسانه‌های عراقی هنوز گزارش دقیقی از کشته‌ها یا مجروحان احتمالی این حمله منتشر نکرده‌اند. از سوی دیگر، هنوز هیچ گروهی مسئولیت حمله به این کاروان را برعهده نگرفته است. این گزارش در حالی منتشر شده است که رسانه‌های عراقی ساعاتی پیش از حمله به یک کاروان لجستیکی ارتش آمریکا در جنوب این کشور خبر داده بودند.

یک منبع امنیتی در ارتباط با حمله اول گزارش داده است که در مسیر یک کاروان متعلق به ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش در جاده بین‌المللی به طور مشخص در منطقه «سکنه» در حد فاصل میان استان‌های ذی قار و المثنی یک بمب منفجر شده است. برخی منابع خبری گفته بودند که این حمله تنها خسارت مادی بر جای گذاشته و در پی آن، کسی کشته یا زخمی نشده است.

پس از مصوبه پارلمان عراق درباره خارج کردن نظامیان بیگانه از خاک این کشور و تعلل بغداد در این امر، کاروان‌های لجستیکی ائتلاف آمریکایی به طور هفتگی و گاهی در طول یک روز چند بار هدف انفجار بمب کنار جاده‌ای قرار می‌گیرند.گروه‌های عراقی تاکید دارند که دولت عراق با عمل به مصوبه پارلمان این کشور، باید نیروهای بیگانه را از عراق اخراج کند.

پارلمان عراق در دی ماه سال ۹۸ در پی اقدام تروریستی آمریکا در ترور سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس نائب‌ رئیس شهید سازمان الحشد الشعبی عراق، طرح اخراج نیروهای بیگانه از خاک این کشور را تصویب کرد.

پربیننده ترین خبرها