مزدوران آمریکا، ده‌ها غیر نظامی را در سوریه ربودند

مزدوران آمریکا، ده‌ها غیر نظامی را در سوریه ربودند
سه شنبه 12 بهمن 1400 - 17:17

شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» ده‌ها غیر نظامی را در استانهای رقه و الحسکه سوریه ربودند.

العالم - سوریه

شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» -وابسته به نظامیان تروریست آمریکایی- اخیرا حمله به منازل غیر نظامیان در استانهای رقه و الحسکه واقع در شمال و شمال شرق این کشور را افزایش داده‌اند.

منابع محلی حاضر الحسکه به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفتند که مزدوران وابسته به آمریکا به حملات خود به غیر نظامیان محله «غویران» ادامه می‌دهند؛ به نحوی که صبح امروز این عناصر اجازه ندادند ساکنان وارد این محله شدند.

به گفته این منابع، عناصر وابسته به آمریکا به ساکنان جنوب شرق غویران حمله کردند و به این بهانه این کار را انجام می‌دهند که به دنبال تروریستهای فراری از زندان «الصناعیه» هستند؛ تروریستهایی که آمریکا و این عناصر، آنان را فراری داده‌اند.

این منابع خاطر نشان کردند، شبه‌نظامیان کُرد در پی این حملات، شماری از جوانان را در محله «خشمان» در شرق شهر الحسکه ربودند و به مکان نامعلومی انتقال دادند. هدف عناصر آمریکایی از این اقدامات، استفاده اجباری از این افراد در میادین جنگ است.

از استان رقه نیز منابع محلی خبر دادند که عناصر وابسته به آمریکا، به اردوگاه «المحمودلی» در غرب رقه حمله کردند و حدود 40 نفر را از این اردوگاه ربودند و به محل نامعلومی انتقال دادند. این در حالی است که شبه‌نظامیان کُرد روز گذشته نیز چندین غیر نظامی را ربودند.

چندی پیش، دو انفجار در برابر این زندان که محل نگهداری زندانیان داعشی بود، صورت گرفت و پس از آن، تروریستهای داعش به این زندان حمله کردند تا بتوانند سایر عناصر این گروه را از زندان فراری دهند. طی چند روز اخیر، شبه‌نظامیان کُرد، با عناصر مهاجم درگیر شدند. این زندان تحت کنترل کُردها قرار داشت.

منابع محلی هفته گذشته گفتند که عناصر داعشی، گروگانهای خود را که از عناصر کُرد بود، آزاد کردند. این عناصر در جریان درگیری در داخل این زندان، گروگان گرفته شده بودند. عناصر مهاجم داعش و تروریستهای زندانی نیز «با ضمانت و میانجیگری آمریکا، خود را تسلیم کردند و در ازای آن، گروگانهای نیروهای دموکراتیک را زنده تحویل دادند»

پربیننده ترین خبرها