خبرهای ضد و نقیض از حمله راکتی به فرودگاه بغداد/ فرمانده عملیات بغداد حمله ای در کار نبوده است

خبرهای ضد و نقیض از حمله راکتی به فرودگاه بغداد/ فرمانده عملیات بغداد حمله ای در کار نبوده است
چهارشنبه 13 بهمن 1400 - 10:27

درحالی که برخی رسانه ها از به صدا در آمدن آژیر خطر و حمله راکتی دوباره طی صبح امروز (چهارشنبه) به فرودگاه بغداد خبر داده بودند، فرمانده عملیات بغداد اعلام کرد که هیچگونه حمله ای در کار نبوده است.

العالم ـ عراق

منابع خبری از حمله راکتی طی امروز (چهارشنبه) به فرودگاه بغداد خبر داده و خاطرنشان کردند که در این حمله راکتی، دستکم پنج راکت به سمت فرودگاه بغداد شلیک شده است.

این منابع خاطرنشان کردند که این دومین حمله به فرودگاه بغداد در یک‌هفته گذشته است.

به دنبال انتشار این خبر، سومریه نیوز به نقل از احمد سلیم بهجت فرمانده عملیات بغداد، با تکذیب اخبار منابع عراقی، گزارش داد که حمله به فرودگاه بغداد صحت ندارد.

بنابر گزارش سومریه نیوز یک منبع امنیتی نیز گفته که آژیرهای خطر در داخل یک مرکز پشتیبانی دیپلماتیک به صدا درآمدند؛ اما فعال شدن آژیرها آزمایشی بود و هیچ حمله‌ای به فرودگاه ثبت نشده است.

به دنبال حمله راکتی جمعه گذشته به فرودگاه بغداد، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه هدف قرار گرفتن فرودگاه بغداد را اقدامی در جهت برهم زدن ثبات و استقرار عراق قلمداد و آن را محکوم کرد و افزود: اینگونه اقدامات مشکوک موجب ایجاد ناامنی و آشوب در عراق شده و راه را برای بدخواهان و فتنه انگیزان فراهم می کند و خدمات رسانی دولت را برای شهروندان عراق تحت تاثیر قرار می‌دهد.

در حمله راکتی جمعه(8 بهمن ماه ) به فرودگاه بغداد یکی از راکت‌ها نزدیک باند این فرودگاه اصابت کرد.

از سوی دیگر برخی رسانه ها گزارش دادند که در حمله راکتی جمعه گذشته به فرودگاه بغداد دست کم ۶ راکت در بخش نظامی آمریکا در پایگاه ویکتوریا نزدیک فرودگاه بغداد اصابت کرده بود.

به دنبال اقدام تروریستی آمریکا در بامداد ۱۳ دی ۱۳۹۸ و حمله موشکی پهپادهای آمریکایی به سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران، ابوالمهدی المهندس معاون سازمان بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و همراهانشان در فرودگاه بین المللی بغداد و به شهادت رساندن آنها، موجی از نارضایتی‌ها مردم، احزاب و گروههای عراقی را فراگرفت و پارلمان عراق رای به خروج نیروهای خارجی از جمله نظامیان اشغالگر آمریکایی از کشور داد.

حملات راکتی و پهپادی به پایگاه آمریکایی ویکتوریا در عراق پیش از این نیز در موارد متعدد صورت گرفته است که آخرین بار حمله دو فروند پهپاد به این پایگاه نظامی آمریکایی در بهمن ماه گذشته رخ داد و ویدوهایی از آن حمله با استفاده از پهپادهای بال ثابت Wing FiX توسط یک گروه ناشناس موسوم با "گردان ابابیل" منتشر شد.

پایگاه نظامی ویکتوریا در حومه فرودگاه بین‌المللی بغداد، از جمله مراکز استقرار نیروهای نظامی آمریکا در عراق به‌ شمار می‌رود.

پربیننده ترین خبرها