پاسخ ارتش عراق به تجاوز شب گذشته ترکیه

پاسخ ارتش عراق به تجاوز شب گذشته ترکیه
چهارشنبه 13 بهمن 1400 - 11:28

گروه رسانه‌ای وابسته به ارتش عراق ضمن محکوم کردن عملیات هوایی شب گذشته آنکارا علیه شمال این کشور، خواستار عدم تکرار چنین حملاتی شد.

العالم - عراق

گروه رسانه‌ای «الاعلام الامنی» عراق وابسته به ارتش این کشور، امروز (چهارشنبه، ۲ فوریه)، با انتشار بیانیه‌ای به حمله هوایی شب گذشته ترکیه به شمال عراق و کشته و زخمی کردن شماری از شهروندان و غیرنظامیان واکنش نشان داد.

در بیانیه این گروه که نسخه‌ای از آن در خبرگزاری رسمی عراق (واع)، منتشر شد، آمده است: «گروه الاعلام الامنی اقدام سه‌شنبه شب پهپادهای ترکیه در نقض حریم هوایی در شمال عراق و به طور مشخص در سنجار و مخمور و انجام حملات هوایی علیه این دو منطقه را محکوم می‌کند».

در ادامه این بیانیه آمده است: «در حالی که ما این اقدام را محکوم می‌کنیم، نیروهای امنیتی ما هرگونه تخلف از سوی هر طرف را رد می‌کنند و از طرف ترکیه می‌خواهند که بر اساس توافقات بین‌المللی به حسن همجواری متعهد شود و در راستای احترام و تعهد به منافع مشترک بین دو کشور، این تجاوزها را متوقف کند».

این گروه همچنین خواستار عدم تکرار چنین حملاتی علیه حاکمیت عراق شد و تاکید کرد: « عراق آمادگی کامل برای همکاری بین دو کشور و کنترل اوضاع امنیتی در مرزهای مشترک را دارد».

رسانه‌های عراقی شامگاه سه‌شنبه خبر دادند که در حمله جنگنده‌های ترکیه به سنجار در شمال عراق دست کم هشت نفر کشته و مجروح شدند.

شامگاه سه‌شنبه بود که منابع خبری عراق از حملات هوایی ترکیه به سلسه جبال «مخمور» واقع در استان نینوی در شمال عراق خبر دادند که به بهانه هدف قرار دادن عناصر تروریستی حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) صورت می‌گیرد.

کانال تلگرمی صابرین نیوز نیز خبر داد که در جریان این حملات، یکی از اردوگاههای واقع در سلسله جبال مخمور هدف قرار گرفته و چند نفر نیز کشته شده‌اند.

در اردوگاه مخمور، آوارگان ایزدی حضور دارند. ترکیه می‌گوید که در این مناطق، مواضع حزب کارگران کردستان را هدف قرار می‌دهد. برخی از منابع نیز خبر دادند که نیروی هوایی ترکیه، ۲۰ بار این اردوگاه را بمباران کردند.

ترکیه مدعی است که پ‌ک‌ک از مخفیگاه‌های خود در شمال عراق برای حمله به این کشور استفاده می‌کند. ارتش ترکیه اغلب با این بهانه شمال عراق و شمال سوریه را در عملیات برون مرزی هدف قرار می‌دهد. پ‌ک‌ک در فهرست سازمان‌های تروریستی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارد.

فارس

پربیننده ترین خبرها