سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس به نقل از معاون سیاسی وزارت امورخارجه:

باقری به عدم مذاکره مستقیم با آمریکا تاکید کرد/ شرایط برای توافق برد - برد آماده است

باقری به عدم مذاکره مستقیم با آمریکا تاکید کرد/ شرایط برای توافق برد - برد آماده است
چهارشنبه 13 بهمن 1400 - 11:15

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به نقل از رییس تیم مذاکره با اعضای ۱+۴ گفت: معاون سیاسی وزارت امورخارجه در ارائه گزارش به اعضای کمیسیون به عدم مذاکره مستقیم با آمریکا در وین تاکید کرد.

العالم _ ایران / سیاسی

«محمود عباس زاده مشکینی» روز چهارشنبه درباره نشست «علی باقری کنی» رییس تیم مذاکره با اعضای ۱+۴ در وین به خبرنگاران گفت: در جلسه روز گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، معاون سیاسی وزارت امورخارجه حضور یافت و در خصوص روند مذاکرات در وین گزارش داده و به سوالات نمایندگان پاسخ دادند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: ایشان روند مذاکرات را مثبت ارزیابی کردند و به حسن نیت و جدیت جمهوری اسلامی ایران اشاره کرده و تاکید کردند تیم مذاکره کننده دولت سیزدهم تاکنون هیچ گفت و گوی مستقیمی با امریکایی‌ها نداشته‌اند.

وی اضافه کرد: بر اساس جمع بندی مباحث مطروحه در جلسه کمیسیون، در شرایط موجود، نتیجه داشتن و مابه ازای عینی مذاکره مستقیم با آمریکا روشن نیست.

مشکینی ادامه داد: با وجود مثبت و روبه جلو بودن روند مذاکرات، هنوز مسائل مهمی باقی مانده است که باید بر سر آن مذاکره و توافق شود. البته حق جمهوری اسلامی ایران است که تمام تحریم‌ها لغو شود ولی تا به امروز حریف، لغو بخشی از تحریم‌ها را پذیرفته است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: مجموعه قراین و شواهد و واقعیت‌ها از جمله برگه‌هایی که جمهوری اسلامی ایران در دست دارد، نشان می‌دهد شرایط برای یک توافق خوب و برد - برد آماده است به شرط اینکه غربی‌ها هم حسن نیت و جدیت داشته باشند.

پربیننده ترین خبرها