گاف مخالفان مقاومت در لبنان+ ویدیو

چهارشنبه 13 بهمن 1400 - 13:27

مخالفان مقاومت لبنان که قصد داشتند وجهه دبیرکل حزب‌الله را خدشه‌دار کنند، اشتباهی یاد یک عملیات مهم و راهبردی مقاومت را زنده کردند.

العالم - لبنان
رسانه‌های مخالف جریان مقاومت در لبنان به اشتباه یاد یکی از افتخارات جنبش حزب‌الله را زنده‌ کرده‌اند.

طبق گفته رسانه‌ها، شبکه لبنانی «‌ال‌بی‌سی‌آی» قصد دارد در برنامه‌ای که به زودی آن را پخش خواهد کرد، مقامات سیاسی لبنان را عامل وضعیت موجود این کشور معرفی کند. این شبکه مسیحی، در تصویری که برای تبلیغ برنامه خود از آن استفاده کرده، دو تن از مقاومت‌کنندگان یعنی سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب‌الله و «امیل لحود» رئیس‌جمهور پیشین لبنان را با سلاح به تصویر کشیده است.

با این حال، شبکه ال‌بی‌سی‌آی دیگر افراد از جمله «سمیر جعجع» رهبر حزب «القوات اللبنانیه» را که در کشتار مسلمانان نقش بسزایی داشته، بدون سلاح نشان داده است.

ساعاتی پس از انتشار این تصویر، منابع نزدیک به مقاومت لبنان با انتشار ویدئویی خبر دادند که تصویر دبیرکل حزب‌الله مربوط به یکی از عملیات‌های مهم مقاومت علیه اشغالگران اسرائیلی است. این تصویر مربوط به عملیات «بیت یاحون» است که در سال ١۵-۵-١٩٩٩ و یک سال پیش از آزادسازی جنوب لبنان صورت گرفت. نیروهای مقاومت در عملیات یادشده توانسته بودند با وجود حملات فشرده رژیم صهیونیستی، یک نفربر ارتش این رژیم از نوع ام‌۱۱۳ را به غنمیت بگیرند و آن را به بیروت ببرند.

دبیرکل حز‌ب‌الله در آن سال با حضور در میان جمع گسترده‌ای از مردم به استقبال نیروها رفت و فرمانده عملیات تفنگ به‌غنیمت‌گرفته‌شده از اشغالگران را به سید حسن نصرالله تحویل داد. سید حسن نصرالله نیز با دست راست خود تفنگ غنیمتی را بلند می‌کند و مدال افتخاری به گردن او می‌اندازد و شمیشری به رزمنده مقاومت هدیه می‌دهد.

پربیننده ترین خبرها