ادعای ترکیه: حملات ما علیه تروریست‌ها بود

ادعای ترکیه: حملات ما علیه تروریست‌ها بود
چهارشنبه 13 بهمن 1400 - 14:49

وزارت دفاع ترکیه در خصوص عملیات هوایی اخیر خود به نام «عقاب زمستانی» در عراق و سوریه بیانیه صادر کرد.

العالم - ترکیه

وزارت دفاع ترکیه طی بیانیه‌ای ادعا کرد که عملیات هوایی موسوم به «عقاب زمستانی»، در مناطق المالکیه سوریه و سنجار عراق علیه تروریست‌ها بوده است که در آن مناطق پایگاه دارند.

طبق گزارش خبرگزاری «آناتولی» در این بیانیه آمده است که هدف از این عملیات محدودکردن فعالیت گروه‌های تروریستی از جمله «پ.ک.ک» و «ی.پ.گ» و همینطور پایان دادن به حملات تروریستی آنان در مرزهای شمالی عراق و سوریه بوده است.

طی این گزارش ترکیه مدعی شده که این حملات و اقدامات در چارچوب حق «دفاع از خود» و ذیل ماده ۵۱ منشور سازمان ملل انجام گرفته‌اند؛ عملیاتی که به هدف‌گیری قرارگاه‌های نظامی، ذخایر مالی و انبارهای مهمات تروریست‌ها منجر شده است.

وزارت دفاع ترکیه در پایان این بیانیه ضمن ادعای حفاظت از محیط این مناطق و سلامت شهروندان ساکن آن‌ها، بر مواردی همچون بازگشت جنگنده‌ها به قرارگاه‌ها و تاکید بر ادامه این عملیات‌ها نیز اذعان کرده است.

این ادعای ترکیه در حالی است که عملیات هوایی در کشورهای عراق و سوریه، مصداق تجاوز به تمامیت ارضی و نقض حاکمیت این کشورها از سوی آنکارا بوده است؛ موضوعی که مخالفت‌های جدی بسیاری را علیه اقدامات ترکیه موجب شده است.

علاوه بر واکنش رسمی گروه رسانه‌ای وابسته به ارتش عراق و مخالفت با آن، «قیس الخزعلی» دبیرکل عصائب اهل الحق هم در محکومیت شدید این حملات، ضمن تعبیر این اقدامات به «اشغالگری» گفته بود آنکارا باید منتظر پاسخ در زمان مناسب باشد.

فارس

پربیننده ترین خبرها