نمایشنامه شیمیایی؛ کلاه‌سفیدها و نیات پلید

نمایشنامه شیمیایی؛ کلاه‌سفیدها و نیات پلید
چهارشنبه 13 بهمن 1400 - 20:45

هنوز از نمایشنامه شیمیایی شکست‌خورده آمریکا در سوریه پرده برداشته نشده و نمایش عروسکی دروغین همچنان اطلاعات دروغین ترویج می‌کند که "سازمان منع اشاعه تسلیحات شیمیایی" در گزارشی ادعا کرد که دمشق "در حمله به منطقه تحت کنترل معارضان در سال 2016 از ماده کلر استفاده کرده است".

العالم- کشکول

طبق گزارش سازمان منع اشاعه تسلیحات شیمیایی، این حمله در اوایل اکتبر 2016 نزدیک بیمارستانی میدانی خارج از شهرک "کفر زیتا" در استان حماه صورت گرفته که در نتیجه آن، 20 نفر دچار مشکلات تنفسی شدند.

بله این دروغی است که آن را کلاه‌سفیدها با اهدافی شوم و پلید شایعه کرده‌اند همچنانکه پیشتر نیز بارها از چنین حملاتی در دیگر مناطق سوریه دم می‌زدند. در واقع، سازمان منع اشاعه تسلیحات شیمیایی با استناد به چنین ادعاهایی، گزارش‌هایی که صرفا ماهیت سیاسی دارد و با تحریک آمریکا و برخی کشورهای متخاصم و با هدف اعمال فشار به دولت سوریه منتشر می‌کند تا از آن به عنوان اهرم فشار استفاده شود.

متاسفانه از زمان شروع جنگ سوریه، این سازمان با استناد به گزارش‌های کاملا دروغ که توسط گروه‌های شورشی اعلام می‌شود، به اعتبار خود در جامعه جهانی آسیب وارد کرده است.

همگی متفق القول هستند که پرونده تسلیحات شیمیایی یک بحث قدیمی است که غرب تلاش می‌کند با مطرح کردن آن، فشارها علیه دمشق را تشدید کند.

این‌بار نیز همزمانی مشکوکی میان گزارش اخیر سازمان منع اشاعه تسلیحات شیمیایی و روند احیای روابط کشورهای عربی و غربی با دمشق و همچنین ادامه کار کمیته تدوین قانون اساسی و تلاش برای دستیابی به راه‌حل سیاسی وجود دارد؛ لذا مکانیسمی که سازمان مذکور در تحقیقات از آن پیروی می‌کند باید متعبرتر و شفاف‌تر باشد.

قطعا با توجه به کارنامه سیاه سازمان منع اشاعه تسلیحات شیمیایی، سوریه و دیگر کشورها حق دارند ماهیت گزارش‌های آن را زیر سوال ببرند به‌ویژه اینکه انگلیس با حمایت و پشتیبانی مالی از سازمان موسوم به "کلاه‌سفیدها" و حتی نقش‌آفرینی در تشکیل آن، در مسیر بی‌ثبات کردن سوریه گام برداشته است.

پربیننده ترین خبرها