البخیتی: امنیت امارات به دست یمن افتاده است

البخیتی: امنیت امارات به دست یمن افتاده است
پنج‌شنبه 14 بهمن 1400 - 18:54

عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن گفت: امارات روی امنیت را نخواهد دید مگر آن که یمن امن شود.

العالم - یمن

به نقل از تلویزیون روسا الیوم، محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن با اشاره به اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی در حال حاضر به صورت غیر مستقیم در تجاوز به یمن شرکت دارند، گفت اگر اسرائیل یا آمریکا به صورت مستقیم به یمن حمله کنند یمنی ها پاسخ خواهند داد و از کسی نمی ترسند.

محمد البخیتی افزود : تجاوز به یمن در اصل تجاوز آمریکایی و اسرائیلی است چرا که تجاوز به یمن از ریاض یا ابوظبی اعلام نشد بلکه از واشنگتن اعلام شد؛ همه کشورهایی که در تجاوز شرکت دارند به خصوص کشورهایی که چهارگانه بین المللی ( آمریکا, انگلیس, سعودی و امارات) نامیدند در این تجاوز شرکت دارند.

وی افزود: به حکومت امارات می گویم امنیت امارات به دست یمن افتاده است. امارات روی امنیت را نخواهد دید مگر آن که یمن امن شود. راه امن شدن امارات نیز آن است که به سمت صلح حرکت کند و تجاوز به یمن را متوقف کند و دست از محاصره یمن بردارد و به صورت کامل از سراسر اراضی اشغالی در یمن عقب نشینی کند. این تنها راه برای امارات است تا امن شود.

وی گفت تلاش های آمریکا، سعودی و امارات برای آن که وانمود کنند ما (انصارالله) با صلح و گفتگو مخالفیم، درست نیست. ما بارها دعوت کرده ایم و بار دیگر دعوت می کنیم و می گوییم برای گفتگوی مستقیم آمادگی داریم. یمن به عنوان یک طرف و چهار کشور متجاوز به عنوان یک طرف گفتگو کنند تا به صلحی فراگیر و عادلانه و دائم در منطقه دست یابند که حاکمیت و استقلال یمن را تضمین کند. غیر از این باشد، نمی پذیریم.

البخیتی ادامه داد همچنین بار دیگر همه طیف های سیاسی یمن و طرف های منازعه در یمن را به گفتگوهای یمنی -یمنی در داخل یمن یا در هر کشور دیگری برای دستیابی به راهکاری سیاسی و فرمول سیاسی مشترک دعوت می کنیم که بر اساس آن دولت وحدت ملی تشکیل شود که دربرگیرنده همه طیف های سیاسی باشد.

محاسبات امارات، محاسبات نادرست و غلطی است.

وی گفت بیشتر از این چه چیزی می خواهند؟ اما آنان با صلح و گفتگو مخالفند. آمریکایی ها و انگلیسی ها و سعودی ها و اماراتی ها می گویند ما طرف منازعه نیستیم. شما چطور طرف منازعه نیستید؟ در حالی که به یمن حمله می کنید و ما امروز به عمق سعودی و امارات حمله می کنیم. زمانی که از طیف های سیاسی و طرفهای منازعه در یمن به گفتگهای یمنی-یمنی دعوت می کنیم آنان مخالفت می کنند.

البخیتی گفت: محاسبات امارات، محاسبات نادرست و غلطی است. آنان فکر می کنند می توانند تنش آفرینی کنند تا دستاورد نظامی کسب کنند و سپس به کاهش تنش آفرینی بازگردند و اگر یمنی ها پاسخی می دهند پاسخ محدودی خواهد بود؛ آنها روی این حساب می کنند اما ما می گوییم نه این طور نیست. تا زمانی که امارات به تنش آفرینی باز می گردد ما نیز به حمله به عمق امارات ادامه خواهیم داد تا امارات مشارکتش را در تجاوز به یمن و محاصره آن به صورت کامل متوقف کند و نیروهایش را به صورت کامل خارج کند. آنان حمله کرده اند.

به آمریکا و به اسرائیل و همه جهانیان می گوییم ما تصمیماتمان را بر اساس محاسبات سیاسی یا نظامی یا مادی نمی گیریم بلکه تصمیماتمان را بر اساس تعالیم الهی می گیریم. خداوند می فرماید در راه خدا با کسانی که با شما می جنگند، بجنگید. ما برای جنگ با باطل در کل جهان آمادگی داریم البته اگر ما به تجاوز و حمله کنند. تکرار می کنم ما به کسی تجاوز و تعدی نخواهیم کرد و دستمان به سوی صلح دراز است و ما برای گفتگو با کشورهای متجاوز یا طیف های سیاسی آمادگی داریم اما تسلیم نخواهیم شد و اگر اسرائیل یا آمریکا به صورت مستقیم به یمن حمله کنند پاسخ خواهیم داد و از کسی نمی ترسیم. ما جویای شهادت هستیم.

وی افزود: آنان روی این حساب کرده بودند که تکلیف نبرد را ظرف چند روز یا چند هفته یا یک ماه روشن کنند اما ما به آنان هشدار دادیم هرگز نمی توانید تکلیف جنگ را در یک ماه روشن کنید. ما نماینده اراده ملت هستیم. زمانی که ما را تهدید می کنند در فهرست تروریسم قرار دهند؛ ما بارها گفته ایم نگران نیستیم و فقط از خدای تبارک و تعالی می ترسیم. اتکای ما خدای تبارک و تعالی است.

البخیتی با استناد به آیه ای از قرآن کریم در خصوص صلح گفت: ما از صلح عادلانه و فراگیر که حاکمیت و استقلال را تضمین کند، حمایت می کنیم . آیا آنان چنین چیزی را می خواهند؟ نه نمی خواهند زیرا می خواهند قیمومیتشان را بر یمن تحمیل کنند آنها می خواهند یمن را تحت قیمومیت بین المللی قرار دهند.

وی گفت : هر کشوری که به ما حمله کند، پاسخ خواهیم داد حالا هر کشوری می خواهد باشد آمریکا یا اسرائیل باشد. به آنان می گویم وارد این منجلاب نشوید چرا؟ چون ما جویای شهادت هستیم. زندگی با عزت و کرامت ارزش دارد در غیر این صورت شهادت و دیدار با خداوند بالاتر است.

البخیتی گفت: من از طریق این برنامه به کشورهای متجاوز و چهار کشور متجاوز تکرار می کنم برای گفتگوی برابر برای دستیابی به راهکار آمادگی داریم که بر اساس آن باید تجاوز و محاصره متوقف شود و همه نیروهای خارجی از یمن خارج شوند. به دنبال راهکاری که قیمومیت را به یمن تحمیل کند، نباشید. بار دیگر از همه طرفهای منازعه در یمن دعوت می کنیم ما برای گفتگوهای یمنی -یمنی در یمن یا هر کشور دیگر بیطرفی آمادگی داریم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها