اعزام جنگنده‌های نسل پنجم آمریکا به منطقه به بهانه حمایت از امارات

اعزام جنگنده‌های نسل پنجم آمریکا به منطقه به بهانه حمایت از امارات
چهارشنبه 13 بهمن 1400 - 08:04

وزیر دفاع آمریکا در گفت وگو با ولیعهد امارات متحده عربی از تصمیم واشنگتن برای اعزام جنگنده‌های نسل پنجم به منطقه جهت کمک به امارات به بهانه مقابله با تهدیدات خبر داد.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش سایت وزارت دفاع آمریکا، جان کربی سخنگوی پنتاگون اعلام کرد لوید آستین وزیر دفاع ایالات متحده روز سه شنبه به وقت محلی با محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد امارات به صورت تلفنی گفت وگو کرد.

سخنگوی پنتاگون افزود: آستین در این گفت وگو اقدام‌های مختلف وزارت دفاع آمریکا برای حمایت از امارات از جمله اطلاعات، همکاری در دفاع هوایی و پهلو گرفتن ناوشکن یو اس اس کول آمریکا در ابوظبی را بررسی کرد.

کربی تصریح کرد: وزیر دفاع آمریکا همچنین ولیعهد امارات را از تصمیم خود برای اعزام جنگنده‌های نسل پنجم جهت کمک به امارات برای مقابله با تهدیدات کنونی با خبر ساخت.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا ادامه داد: مقام‌های دو کشور همچنین درباره حملات اخیر حوثی‌ها (انصارالله یمن) در پاسخ به حملات امارات و همچنین تهدید نیروهای آمریکا و امارات مستقر در پایگاه هوایی الظفره، گفت و گو کردند.

به گفته وی، وزیر دفاع آمریکا بار دیگر این حملات را محکوم کرد و مدعی تعهد به مشارکت راهبردی آمریکا و امارات شد.

پیش از این، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در گفت وگو با وزیر خارجه عربستان وعده تجهیز نظامی شرکای واشنگتن را در منطقه خلیج فارس داده بود.

بلینکن در گفت وگو با فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان مدعی تعهد آمریکا برای کمک به شرکای حوزه خلیج فارس برای بهبود توانایی‌های دفاعی آن‌ها علیه تهدیدها در منطقه و همچنین اهمیت کاهش آسیب به غیر نظامیان شد.

به گزارش ایرنا، امارات به تازگی حملات خود به یمن را تشدید کرده است و نیروهای تحت امر خود را که گردان‌های «العمالقه» (غول) می‌نامند و از گروه‌های سلفی، تکفیری و داعش تشکیل شده برای حمله به استان شبوه اعزام کرده است.

امارات همچنین با انتقال سلاح و تجهیزات نظامی از طریق آب‌های سرزمینی یمن برای شبه نظامیان وابسته به خود، تجاوزهای خود را تشدید کرده است، نیروهای یمنی نیز به دنبال هشدارهای متعدد به امارت، به مقابله با این کشور از طریق حملات موشکی و پهپادی پرداخته است.

در پی حملات موشکی و پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به خاک امارات متحده عربی در پاسخ به تجاوز این کشور، انفجاری در نزدیک مخازن شرکت نفت «ادنوک» و یک انفجار دیگر در فرودگاه بین المللی ابوظبی رخ داد که بر اثر آن، سه نفر کشته و ۶ نفر دیگر زخمی شدند.

پربیننده ترین خبرها