مردم سوریه قتل غیرنظامیان در ادلب توسط اشغالگران آمریکایی را محکوم کردند

مردم سوریه قتل غیرنظامیان در ادلب توسط اشغالگران آمریکایی را محکوم کردند
پنج‌شنبه 14 بهمن 1400 - 20:22

مردم سوریه امروز با راه اندازی دو هشتگ "اطمه" و "ادلب" که صبح امروز به ترند تبدیل شدند، کشته شدن شماری از غیرنظامیان در عملیات آمریکا را محکوم کردند.

العالم ـ سوریه

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا امروز (پنجشنبه) مدعی کشته‌شدن «ابو ابراهیم القریشی» سرکرده جدید داعش در سوریه شد.

بایدن طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «شب گذشته به دستور من، نیروهای نظامی آمریکا در شمال غرب سوریه با موفقیت عملیات ضد تروریستی را برای محافظت از مردم آمریکا و متحدان ما و تبدیل جهان به مکانی امن‌تر انجام دادند».

به نوشته کاخ سفید، وی در این بیانیه مدعی شد: «ابو ابراهیم القریشی سرکرده داعش را از میدان نبرد حذف کردیم. همه آمریکایی‌ها به سلامت از عملیات بازگشته‌اند. من امروز در این‌باره سخنرانی خواهم کرد».

سخنان بایدن در خصوص کشته شدن سرکرده جدید تروریست‌های داعش در سوریه درحالی است که منابع سوری اعلام کردند در جریان عملیات هلی برن شب گذشته نیروهای آمریکایی در ادلب ۱۳ نفر از جمله شماری زن و کودک کشته شدند.

ساکنان شهر "اطمه" سوریه نیز تایید کردند این عملیات که یک ساعت طول کشید، چندین تلفات غیرنظامی داشته است. حمله در منطقه‌ای نزدیک مرز ترکیه انجام شد که محل اسکان شمار زیادی از پناهجویان سوری است.

کاربری به نام "احمد الرحال" با به سخره گرفتن نیروهای اشغالگر آمریکایی نوشت: طبق گفته های آنها عملیات بسیار دقیق و موفقیت آمیز بود. اما حاصل آن کشته شدن 10 غیرنظامی از جمله 6 کودک و 4 زن بوده است و فقط 3 کودک جان سالم بدر بردند. اما این کودکان چگونه می خواهند بدون پدر و مادر به زندگی خود ادامه دهند. این حاصل عملیات هلی برن امریکایی ها در شهرک اطمه در شمال ادلب است.

"یحیی" فعال سوریه ای نیز با انتشار تصویر کودکی که از بمباران اشغالگران امریکایی نجات یافته بود، توییت کرد: اسراء یکی از تروریستهایی است که ائتلاف آمریکایی او را دشمن امنیت ملی امریکا تلقی کرد که می بایست جهان را از شر آنها خلاص کند. در عملیات هلی برن آمریکا 13 نفر از جمله 11 کودک و یک زن کشته شدند.

"سانا فریده" یکی دیگر از فعالان سوریه نیز مجموعه ای از تصاویر قربانیان حمله تجاوزکارانه امریکایی ها به غیرنظامیان سوریه در ادلب را منتشر کرد و گفت: این تصاویر کشته شدن برخی از کودکان به دست نیروهای ویژه آمریکا در اطمه در حومه ادلب را نشان میدهد، عملیاتی که پنتاگون آن را موفقیت آمیز خواند بدون آنکه جزییاتی از هدف عملیات و یا قربانیان ارائه دهد.

"خبرگزاری شهاب" نیز در صفحه رسمی خود در توییتر تصاویری از ویرانی منازل شهروندان و قربانیان بر اثر حمله نیروهای اشغالگر آمریکایی را منتشر کرد و نوشت: شهادت 10 نفر از جمله شماری کودک و زخمی شدن دهها تن دیگر در حمله جنگنده های ائتلاف آمریکایی همزمان با عملیات هلی برن در شمال ادلب.

پربیننده ترین خبرها