در گفتگو با العالم مطرح شد؛

دلایل شتاب بحرین و امارات برای عادی سازی با صهیونیست‌ها

جمعه 15 بهمن 1400 - 11:50

عضو جریان اسلامی "الوفاق" در بحرین تصریح کرد که حکومت‌هایی که جایگاه سیاسی و مردمی شکننده‌ای دارند وارد گود عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل می‌شوند.

العالم- بحرین

"یوسف ربیع" در گفت‌وگو با شبکه العالم اظهار داشت، امارات و بحرین به آغوش رژیم صهیونیستی شتافتند ولی عمان و قطر از عادی‌سازی با صهیونیست‌ها عقب‌نشینی کرده و کویت هیچ گامی به سمت تل‌آویو برنداشته است.

وی با اشاره به عبور هواپیماهای اسرائیلی از حریم هوایی عربستان سعودی، اظهار داشت که ریاض از اینکه بخواهد با تل‌آویو روابط رسمی و علنی برقرار کند اجساس شرم و نگرانی دارد.

این عضو الوفاق بحرین در ادامه گفت که دو دلیل پشت این شتاب برای عادی‌سازی وجود دارد: نخست اینکه آمریکا با نظارت به روند برقراری چنین روابطی میان کشورهای عربی و اسرائیل، ثابت می‌کند که این حکومت‌ها نماینده ملت‌های کشورهای‌شان نیستند و از مشکلات و بحران‌های داخلی رنج می‌برند و لذا باید اوامر و طرح‌های واشنگتن را پیاده کنند.

موضوع دوم این ادعا است مبنی بر اینکه به بهانه مقابله با "دشمن مشترک یعنی ایران"، اسرائیل می‌تواند از این کشورهای سازشکار پشتیبانی داخلی و خارجی کند. در حالی‌که با توجه به ناتوانی این رژیم در تامین امنیت خود در داخل فلسطین، پس آن نمی‌تواند امنیت کشورهای سازشکار را تامین و تضمین کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها