چنگ زدن البرهان بر قدرت و پافشاری مردم بر مخالفت با وی

چنگ زدن البرهان بر قدرت و پافشاری مردم بر مخالفت با وی
جمعه 15 بهمن 1400 - 12:28

اعتراضات مردمی سودان طی 4 ماه گذشته در شهرهای مختلف علیه کودتای نظامی و درخواست برای بازگشت قدرت غیر نظامی در کشور ادامه دارد.

العالمآفریقا

هزاران سودانی در شهر ام درمان در غرب خارطوم، پایتخت این کشور، برای همبستگی با یکی از شهدای انقلاب سودان، تحصن کرده و با سردادن شعارهایی خواستار انتقام گیری از خون شهدای انقلاب شده و کودتا و رهبران نظامی آن و در راس آن عبدالفتاح البرهان به رهبری ، رئیس شورای حاکمیتی را محکوم کردند.

منطقه مرکزی خارطوم پس از انتشار گزارش هایی مبنی بر حرکت معترضان به نزدیکی کاخ ریاست جمهوری شاهد تنش بود.

نیروهای پلیس سودان برای متفرق کردن تحصن کنندگان، گاز اشک آور و بمب های صوتی پرتاب کردند که منجر به خفگی شرکت کنندگان شد و مقامات امنیتی برخی را دستگیر کردند.

کمیته‌های مقاومت سودان دوشنبه آینده را زمان جنبش جدید میلیونی ضد کودتا تعیین کرده بودند، اما البرهان بار دیگر تاکید کرد که قدرت تنها باید به یک دولت منتخب واگذار شود.

خشونت نیروهای امنیتی در متفرق کردن تظاهرات، مورد انتقاد محافل بین المللی بود، به گونه ای که ولکر پرتس نماینده سازمان ملل از البرهان خواست تا این خشونت علیه تظاهرکنندگان را پایان دهد.

دیده بان حقوق بشر نیز در گزارشی خواهان اقدامات ملموسی برای پایان دادن به سرکوب شد و گفت : مشارکت نیروهای مختلف و یگان های نظامی ، تلاش های دادستان برای اطمینان از مجازات نیروهای مسئول تخلفات را پیچیده می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها