صدراعظم آلمان به اوکراین و روسیه سفر می‌کند

صدراعظم آلمان به اوکراین و روسیه سفر می‌کند
جمعه 15 بهمن 1400 - 16:44

«اولاف شولتس» صدراعظم آلمان هم به صف همقطاران خود پیوست و قرار است همچون رئیس جمهوری فرانسه، ۱۰ روز دیگر به اوکراین و روسیه سفر کند.

العالم - اروپا

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سخنگوی دولت آلمان زمان سفر شولتس به اوکراین را ۱۴ فوریه (۲۵ بهمن) اعلام کرد.

کرملین پیشتر اعلام کرده بود که شولتس قرار است ۱۵ فوریه (۲۶ بهمن) به مسکو برود. این در حالی است که «آنالنا بِربوک» وزیر خارجه برلین در هفته‌های گذشته به کی‌یف و مسکو رفته است.

امروز همچنین کاخ ریاست جمهوری فرانسه از سفر امانوئل مکرون رئیس جمهوری این کشور به این روسیه و اوکراین خبر داد و اعلام کرد او روز دوشنبه (۷ فوریه/ ۱۸ بهمن) به روسیه و روز سه شنبه (۸ فوریه/۱۹ بهمن) به اوکراین سفر می‌کند.

ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین روز سه شنبه در سخنانی در پارلمان این کشور، ابراز امیدواری کرده بود که بزودی درباره تاریخ مذاکرات صلح آینده با روسیه، فرانسه و آلمان توافق شود.

پیشتر «آندری کلین»، سفیر روسیه در لندن هم گفته بود که «لیز تراس» و «بن والاس»، وزاری خارجه و دفاع بریتانیا هم اواسط ماه فوریه عازم روسیه خواهند شد.

در هفته های گذشته روسای دولت فرانسه و آلمان در یک کنفرانس خبری مشترک موضع واحدی را در قبال روسیه به نمایش گذاشتند و بر ضرورت گفت‌وگو با مسکو برای حل و فصل مسالمت آمیز مساله، تاکید کرده بودند.

تنش در منطقه زمانی بالاگرفت که کشورهای غربی و کی‌یف ادعاهایی درباره «تهاجم» احتمالی روسیه به اوکراین منتشر کردند. مسکو این ادعاها را «پوچ و بی‌اساس» خواند و از آن به عنوان ترفندی برای تشدید تنش‌ها یاد و اشاره کرد که روسیه هیچ‌ تهدیدی برای کسی ایجاد نکرده است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها