رئیس جمهوری فرانسه به روسیه و اوکراین سفر می‌کند

رئیس جمهوری فرانسه به روسیه و اوکراین سفر می‌کند
جمعه 15 بهمن 1400 - 12:41

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در پی تنش‌آفرینی ناتو به دلیل استقرار نیرو در نزدیکی روسیه و واکنش کرملین به آن، قرار است در روزهای آینده به مسکو و کی‌یف سفر کند.

العالم _ اروپا

کاخ الیزه خبر داد: مکرون قرار است روز دوشنبه (۷ فوریه/ ۱۸ بهمن) به روسیه و روز سه شنبه (۸ فوریه/۱۹ بهمن) به اوکراین سفر کند.

پیشتر «آندری کلین»، سفیر روسیه در لندن هم گفته بود که «لیز تراس» و «بن والاس»، وزاری خارجه و دفاع بریتانیا هم اواسط ماه فوریه عازم روسیه خواهند شد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دیروز (پنجشنبه) و امانوئل مکرون همتای فرانسوی خود در مورد وضعیت اوکراین و همچنین پیشنهاد تضمین‌های امنیتی روسیه، به صورت تلفنی گفت وگو کردند.

پس از آنکه مکرون روز چهارشنبه اعلام کرد ممکن است با هدف یافتن یک راه‌حل دیپلماتیک در تنش روسیه- اوکراین به مسکو سفر کند، با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نیز تلفنی گفت‌ وگو کرد.

رئیس جمهوری فرانسه 10 روز پیش در نخستین واکنش به بالاگرفتن تنش در مساله اوکراین گفته بود: هنوز برای اقدام دیپلماتیک فضا وجود دارد و وی در روزهای آینده طرحی را برای «کاهش تنش» با مسکو ارائه خواهد کرد.

تنش در منطقه زمانی بالاگرفت که کشورهای غربی و کی‌یف ادعاهایی درباره «تهاجم» احتمالی روسیه به اوکراین منتشر کردند. مسکو این ادعاها را «پوچ و بی‌اساس» خواند و از آن به عنوان ترفندی برای تشدید تنش‌ها یاد و اشاره کرد که روسیه هیچ‌ تهدیدی برای کسی ایجاد نکرده است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها