عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه به بهانه نبرد با تروریست‌ها

عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه به بهانه نبرد با تروریست‌ها
شنبه 16 بهمن 1400 - 20:38

نیروهای ارتش ترکیه بار دیگر با بهانه مقابله با تروریست‌ها وارد شمال سوریه شدند.

العالم - سوریه

نیروهای ترکیه روز شنبه به بهانه مقابله به تروریست های «پ‌ک‌ک» و همدستان آن‌ها وارد شمال سوریه شدند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» وزارت دفاع ترکیه روز شنبه اعلام کرد که نیروهای امنیتی ترکیه ۱۴ تروریست پ‌ک‌ک و یگان‌های مدافع خلق را در شمال سوریه (شاخه پ‌ک‌ک در سوریه) از پا درآوردند.

این وزارتخانه در توییتی مدعی شد: «تروریست‌هایی که قصد نفوذ به مناطق عملیاتی ضد تروریستی و تیراندازی در مناطق عملیاتی ترکیه را داشتند، توسط نیروهای مسلح ترکیه از پا درآمدند.»

از سال ۲۰۱۶، ترکیه سه عملیات ضد تروریستی را در سراسر مرز خود در شمال سوریه برای جلوگیری از تشکیل به اصطلاح مسیر تردد تروریست‌ها انجام داده است.

ارتش ترکیه از سال ۲۰۱۶ و به بهانه مقابله با قدرت‌گیری شبه‌نظامیان کُرد در شمال و شمال شرق سوریه حضور نظامی خود را گسترش داده است. شبه‌نظامیانی که به گفته مقامات آنکارا با عناصر پ.ک.ک ارتباط عمیقی دارند. در این راستا ارتش ترکیه و تروریست‌های همسو با این کشور از جمله گروهک ارتش آزاد، در ۲۴ آگوست ۲۰۱۶ عملیات «سپر فرات» را انجام دادند و مناطقی در شمال استان حلب از جمله «جرابلس» را به اشغال خود در آوردند.

در ۲۰ ژانویه ۲۰۱۸ نیز عملیات «شاخه زیتون» در منطقه «عفرین» در استان حلب انجام شد. در نهم اکتبر ۲۰۱۹ نیز عملیات «چشمه فرات» در استان‌های استان‌های حلب، حسکه و رقه آغاز شد و با اشغال مناطقی در نوار مرزی استان رقه پایان یافت.

پ‌ک‌ک که در فهرست سازمان‌های تروریستی ترکیه، ایالات متحده و اتحادیه اروپا قرار گرفته است مسئول کشته شدن دستکم ۴۰۰۰۰ نفر از جمله زنان، کودکان است.

چندی قبل نیز مناطق شمالی استان حلب درشمال سوریه نزدیک مرز ترکیه ا شاهد حملات متقابل ترکیه و تروریست‌های همسو با این کشور و شبه‌نظامیان کُرد بود.

پربیننده ترین خبرها