طی مصاحبه ای؛

«شولتز» به روسیه هشدار داد

«شولتز» به روسیه هشدار داد
يکشنبه 17 بهمن 1400 - 15:33

صدراعظم آلمان در آستانه سفر خود به آمریکا، روسیه را از هرگونه حمله به اوکراین برحذر داشت و به مسکو نسبت به عواقب چنین اقدامی هشدار داد.

العالم - اروپا

به نقل از دویچه وله، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان پیش از سفر خود به واشنگتن جهت دیدار با مقامات کاخ سفید، در مصاحبه‌ای با روزنامه آلمانی «ولت آم زونتاگ» اتخاذ سیاستی هماهنگ میان آلمان و آمریکا و همچنین شرکای اروپایی را مهم قلمداد کرد.

شولتز با اشاره به اینکه هدف این است که پیامی یکپارچه و منسجم به کرملین منتقل شود، گفت: نقض حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین عواقب شدیدی از نظر سیاسی، اقتصادی و ژئو استراتژیک برای روسیه خواهد داشت و همه متحدان اروپایی در این مورد اتفاق نظر دارند.

صدراعظم آلمان پیشتر نیز ضمن هشداری مدعی شده بود که «وضعیت بسیار جدی است و این پیشروی می‌تواند مقدمه جنگ باشد».

وی فردا دوشنبه عازم واشنگتن می‌شود تا با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا دیدار داشته باشد. گمانه زنی‌ها حاکی از آن است که شولتز در این سفر در پی آن است تا به واشنگتن این اطمینان را بدهد که برلین در مناقشه اوکراین حامی و پشتیبان مواضع آمریکا و ناتو است.

شولتز پیشتر نیز در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی «زد دی اف» آلمان اعلام کرده بود که پس از سفرش به ایالات متحده، برای انجام مذاکرات درباره بحران اوکراین به مسکو خواهد رفت.

همه اینها در حالی است که آنطور که از شواهد بر می‌آید آلمان در صدد اتخاذ موضعی نسبتاً خنثی در قبال بحران اوکراین است، به ویژه این مسئله در قبال خط لوله گاز صادراتی روسیه به این کشور موسوم به «نورد استریم ۲» بیشتر خودنمایی می‌کند.

شولتز البته پیشتر نیز نسبت به هرگونه تجاوز احتمالی روسیه به اوکراین هشدار شدید الحن صادر کرده و مسکو را از عواقب وخیم این اقدام بر حذر داشته بود، اما همزمان با رد درخواست کی یف جهت تأمین تسلیحات مرگبار برای اوکراین سعی کرده بود به نوعی موازنه را برای راضی نگه داشتن هر دو سوی این ماجرا یعنی مسکو و واشنگتن برقرار سازد.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها